2020. június 18., csütörtök

Minden jóban van valami jó

Mindennek van valami jó oldala is, bár nem mindig egyértelmű, hogy mi az. Pl ha nekünk rossz, az az ellenségünknek jó. Nem?

Ma az orvostól kijövet összetalálkoztam az egyik kollégámmal. Már majdnem egy hete kötelező szabadságon vagyunk (az egész vállalat, amerika, európa, ausztrália, mind most vette ki, hogy ne legyen annyira megrázó a leállás, meg állítólag anyagilag is jobb, ha a cég nem tartozik a dolgozóknak majd valamikor kivehető szabadságos napokkal). Ez most mindegy, nem lényeg. Szegény csajszi a korona alatt vette észre, hogy szemüveg kell neki, mert fárad a szeme a távmunkától. Képzelhetitek, hogy milyen nehéz volt bekerülni vizsgálatra (csak minden tizedik optikus volt nyitva), és mikor meglett az első szemüveg, rossz volt. Nem lep meg, az enyémet is elrontották. Most vár a javításra, közben szabadság lett, és már nem is fáj a feje meg a szeme, s lassan a távmunka helyett - önkéntesen - bemehetünk majd állítólag a munkahelyre (én ma is belógtam venni az automatából kedvezményes kólát, mert épp a munkahely mellett, hazafelé jövet jött rám a fejfájás, és eszembe jutott, hogy a munkahelyi fiókomban van még munkahelyi agyártalom ellen ott tartott Algopyrin. Bent volt a takarító fiú, amúgy síri csend. Kérdi, mi van, mert a héten senki nem nézett be. Korábban mindig volt 1-2 renitens, aki a tiltás ellenére bement nyomtatni vagy faxolni, meg mindig volt ügyeletes, aki újra indította a lefagyott gépeket. Mondom neki, hogy szabadság, teljes leállás. Neki elfelejtették mondani... :) Elbeszélgettünk az élet problémáiról, kicsit finnül, kicsit angolul, kicsit oroszul, mert hogy ezeken tud valamennyire. Aztán mentem dolgomra, a szemészetre.

Kb így jártam én is. Mármint úgy, hogy a szemem mintha megjavult volna. A múlt hétvégén szigeten voltam, hétvégi ház (mökki), lógtam a függőágyon, és bámultam az eget, pontosabban a fákat. Mutatnám, még elő kell hívni a képeket. Akkor nem volt rajtam szemüveg. Kezdtem megszokni nélküle. Persze olvasni nem tudok, de már nem érzem úgy, hogy mintha satuval nyomnák össze a fejem. Aztán elmentünk a lánnyal ugrálni. Voltunk fát mászni is, ott rám szóltak, hogy inkább vegyem le, mert úgy járok, mint az 5 méteres medencében a fitnesz karkötőmmel, hogy leesik. Szerencsére volt egy búvár, aki felhozta (meséltem már? Bon voyage érzésem van - (C) Matti Nykänen)). A szemüveg meg ha leesik a fáról, vagy beesik a bokorba, vagy eltörik. Aztán elmentünk ugrálni egy trambulinos helyre. Ott is szépen letettem, aztán mikor végeztünk, felvettem. Rohanni kellett, mert lejárt a parkoló jegyünk (5-10 perccel túltoltuk az ugrálást). A kocsi mellett öltöztem át, hogy ne az izzadt pólómban bűzölögjek. És képzeljétek, mi történt! feltettem a szemüveget a kocsi tetejére... A többit rátok bízom.

Mire észrevettem, hogy nincs üveg a szemem előtt, és visszamentem, már ott hevert kompresszálva. A parkolóból kihajtva, a kocsiúton eshetett le, és valaki már sikeresen áthajtott rajta. Most ilyen (mutatom).


Ilyen volt az eredeti (ferde, de az egész fejem ferde, nem a szemüveg hibája). Ez a kép a fodrász után volt, aki rövidre vágta a szakállam is, van, akinek bejön, én már csak a napvédelem miatt tartom:


Tegnap és ma az optikusokkal veszekedtem, hogy mindegyik más értéket mér, hogy legyen így mérnök az ember, és milyen paraméterekkel rendeljen magának új szemüveget? A biztonság kedvéért rendeltem hármat, egy távollátót (pl vezetéshez, élvezem, ha el tudom olvasni a messze előttem menő autók rendszámát is, vagy a lekanyarodáskor a táblán az irányt), vettem multi-fokálisat, de jobbat, mint az előző, és ebből vettem egy napszemüveget is. Rengeteg pénzt ott hagytam csak azért, hogy jobban lássam a pokemonokat nagymamát.

Ma is volt valami, ami érdekes volt, tűvel szurkálták a lábam és árammal rázatták, olyan érzésem volt, hogy kiborgot csinálnak belőlem. Mikor nyomtam az izmomat, hallottam, hogy az elektromos jelek felerősítve lassabban vagy gyorsabban pulzáltak. Persze az idegeimmel semmi baj, a hiba máshol keresendő, még mindig nem értem, miért fáj a lábam. Meg azt sem, miért ilyen vizsgálatra utaltak be, és miért nem egy véna-ultrahangra. De hát nekem nincs orvosi végzettségem, dr Google meg nem ad beutalót. Szóval ebben nem tudom, mi a jó most.

Mi még? Ígértem képeket. Ja igen, borzasztó meleg van, és tegnap úgy dörgött, hogy a szomszéd házba vágott bele. Finnországban még nem láttam villámhárítót, nem tudom, itt hogy vezetik el.

Úsztam is sokat.

Most jöjjenek a képek.

A hétvégi ház egy szigeten van. A folyó ott tóvá szélesedik. Jó kiülni a partjára.


Meg jó bele menni. 22 fokos volt. És itt egy jó példa, hogy miért ne használjuk a mobiltelefon kameráján a zoomot. Mert szar, darabos képet csinál, amit utána a kicsinyítéssel sem lehet megjavítani. Avagy inkább egy selfie bot, vagy egy állvány (tripod), mint hogy megkérjetek egy nőt a fotózásra.


Ez az az emlegetett micsoda (nyugágy?).


Bizonyíték, 22 fok. A vízé. Ez egy vízhőmérő.


A gyerekkel rododendron parkban voltunk. Haaga városrész, Helsinki. Az érdekes az, hogy itt is, mint a múlt hétvégi rodo parkban is, az azálea virágzott, nem a rododendron. Bár ez kicsit ellentmondás, mert az azálea is rododendron (aki orvos, tud latinul, annak mondom: Rhododendron simsii).


Ez sima rododendron levele. Csak megtetszett, én csináltam a régi telefonommal. Csak mert dicsekszem, hogy van új, mondtam már?


Ilyen kis fa utakon lehet bemenni a bokrok közé. Rengeteg színben van. Keresztezik őket, aztán Finnország területén 4-5 különböző helyen elültetik, és azt vizsgálják, melyik marad meg, melyik bírja az éghajlatot.


Azálea ez is.


Valamelyik este kimentem a tengerpartra. Ezt kb 10 órakor fotóztam (naplemente most kb 11 körül van, de nem lesz sötét. Most lesz Juhannus, a Szentiván éj, aztán már megyünk is bele a télbe megint).


 Néha kiülök az udvarra reggelizni.


Ez a trambulin park, itt ugráltunk. A gyerek élvezte. Én, hát, hogy is mondjam, amikor a vér a kis lábujjamból az agyamba áramlik, az olyan, mint amikor nagyon mélyre merülök le a medencében.


Még egy ráadás. Matti Nykänen, a repülő finn (síugró) elszólásai szólásokként terjednek, az olyanok, mint fifty-sixty, vagy "az ember számára a legjobb időszak az élet". Nehéz magyarra fordítani ezeket, de most alkottam egy hasonlót, a címben olvasható (minden jóban van valami jó). Ebben a blogban az, hogy most abbahagyom.

Update: Hiányzik a lezárás, pótolom. Most kényszerszabadságon van a szemem, kb 2 hetet igértek, mire meglesz az első próbálható szemüveg, amibe belejátszik az is, hogy holnap országos ünnep (berugás), aztán nyári szünet, s ha elsőre nem lesz jó, szerintem csak augusztusra lesz újra jó szemüvegem. Addig van egy olvasó (ma beállíttattam a fül részét, hogy ne essen le, ha lehajolok), meg egy régi gyenge, amivel érdekes módon távolra és rövidre is látok. Nem is értem, miért kell ott hagyni akkor a boltban majdnem ezer eurót...

Nincsenek megjegyzések: