2020. június 23., kedd

Szentivánéj

A hétvégét finn mökkiben töltöttem finnekkel, finn módon ünnepeltük a leghosszabb napot: grilleztünk, szaunáztunk, tóban fürödtünk (24-25 fokos volt), frissen házilag füstölt lazacot ettünk, tüzet raktunk, és hajnalig pakoltuk, hogy az a kevés sötétedés is világos legyen. Aztán haza jöttem, és örültem a megérkezésnek. A gyerekkel mentünk úszni, olvastam neki, aztán este, mert a leghosszabb nappal vasárnap volt, elvittem a bodomi tó partjára megnézni a naplementét, közben az Angryai Birds játszótéren hintáztunk, mászókáztunk, lévén éjjel fél tizenkettőkor alig voltak, rajtunk kívül csak néhányan piknikeztek.

Tegnap hallottam, hogy meghalt az egyik korábbi szellemi vezetőm. Nagyon szerettem azt az embert. Az elbocsátó szertartásra természetesen nem kaptam meghívót, mert hogy már nem oda tartozok. Nálunk a templomban nincs szertartás, csak felolvassák a neveket, meg az életkort, és gyertyát gyújtanak értük.

Nincsenek megjegyzések: