2020. június 12., péntek

Mosogató tojása

Az alábbi két megállapítás közül melyik a helyes:

1. Bepakolás nélkül nincs kipakolás.
2. Kipakolás nélkül nincs bepakolás.
3. Az 1. és a 2. is igaz.
4. Mind a 4 állítás helyes.

A probléma kb olyan, mint a tyúk meg a tojás esete, melyik volt elõbb? A fenti dilemma akkor jutott eszembe, mikor a burgundi marhahúst (pörkölt? tokány?) feltettem melegedni. Míg melegedett, bepakoltam a mosogatógépet, ami félig még tele volt a tiszta és száraz edényekkel, tányérokkal. Addig nem tudom bepakolni a mosogatóban tornyosuló mosatlant, amíg valaki ki nem pakolja az elõzõt. Tehát kipakolás nélkül nincs bepakolás. Ezért tornyosul, mert a bejárónõ még nem talált ide.

---

A fenti rövid bejegyzésben van pár érdekes dolog. Az egyik maga a burgundi hús. Szerintem tokány, mert igaz nincs benne csemege uborka, de van csemege hagyma, meg zöldség, meg leve van. Volt itthon az a konzerv apró fehér hagyma, ahhoz akartam csinálni pörköltet, de aztán gondoltam, hogy a munkahelyi menzán szoktak adni, amiben benne van, csinálok olyat. A polcon találtam egy finn szakácskönyvet. Már régóta ott lehetett, mert nem emlékszem, mikor vettem, és azt hiszem még soha nem fõztem belõle, tehát felavattam. A címe: Kotiruoka, azaz (finnül) házi ételek. Nem csalódtam, benne volt a burgundi is. 246. oldal, ami egy jó szám. Az érdekes az, hogy maga  recept kb pörkölt, vagy gulyás (lihapata), és a burgundi mint valami változat, a végén, kiegészítésként állt ott, hogy az vége elõtt tegyél bele zöldséget, és lepirított gombát, és a víz helyett vörösborral csináld. Így maga a burgundi recept elég rövidre sikeredett, de hát F Nagy Angéla is csinált ilyet, hogy "úgy készül, mint a borsó angolosan, csak a végén felengedjük tejjel és készre fõzzük". A finn receptek másmilyenek, mint a magyarok, egyrészt viszonylag keveset kell állni a tûzhely mellett, nem kell folyton kevergetni, nem baszódik el az egész nap a fõzéssel, másrészt valahogy közvetlenebb a nyelvezete. Ez (a finn recept) is megérne egy önálló bejegyzést...

A másik az a logikai csavar, amit az bejegyzés kezdõmondatában elhelyeztem. Az alábbi kettõ közül, aztán adok 4 lehetõséget. Beláthatjuk, hogy ha 1 és 2 is igaz, akkor a 3. is igaz, és akkor a negyedik is. Vagy, hogy is van ez? A levezetést és a megoldást az olvasóra bízom. (Ha az 1 és 2 is igaz, akkor melyiket karikázza be a kedvens delikvens?

A harmadik meg az, hogy elárultam, hogy mosogatás után nálam az edények a mosogatógépben maradnak. Még mindig jobb, mint ha azonnal kiüríteném, és a koszosakat kezdeném mindig használat után berakni, és oda büdösödnének be. Így most a mosogatóba büdösödnek, és nyomós indokot szolgáltatnak arra, hogy végre vegyem a fáradságot, felemeljem a seggem, és elintézzem.

Ez az elintézzem megint egy érdekes röpke gondolatra ad okot. Valami viccben volt, hogy megetetted a kutyát? még indulás elõtt elintéztem. azt nem mondtam, hogy öld meg... Nem biztos, hogy így volt, de az elintézni szó mint gyilkosság az biztos. A gyermekem ezen képes volt fél órát kacagni.

Mindenkinek boldog hétvégét kívánok! Legyetek rosszak! Pá.

1 megjegyzés:

Agyrágóbogár írta...

Szuper Jó dilemma :D A harmadikat választanám. A negyedik csak feltételesen igaz, méghozzá csak akkor ha a negyedik pontot választom. Olyan"Self fulfilling profecy" ez, Ha a harmadikat karikázom be, akkor a negyedik nem igaz :D Ha meg a negyedik nem igaz, és az első kettő egyszerre igaz, akkor csak a harmadik marad mint opció :D

A mosogatás után nálam is a gépbe marad minden és a kagylóba gyűjtöm a mosogatni valót :D