2021. április 22., csütörtök

Térkép, maszk, pirító

Gondoltam írok pár sort, nehogy elkallódjatok.

Elvittem a kocsit szervizbe, mert nem tudtam frissíteni a térképet benne. Aktiváló kódot kért, pedig nem kellett volna. Szolgáltatásként 50 eurót kértek az ingyenes frissítésért, de megérte, most a körforgalom ott van, ahol kell lennie, és a terelés helyett már az új utat mutatja.

Reggel mikor leadtam a kocsit, busszal jöttem haza. Hát egy élmény volt, szerintem már egy éve nem buszoztam, akkor is csak akkor, mikor Tamperébe mentem, mert ott volt legközelebb ultrahang időpont. Meg a múmi múzeum.

Délután, mikor mentem a kocsiért, megyek ki a házból, a parkolóba, és keresem a kocsit, hogy hol van. Akkor csapok a homlokomra, hogy ja, a szervizben.

Visszafelé a szervizbe menet a buszon kipróbáltam az FFP2-es maszkot. Ilyenem eddig nem volt, de mikor megvettem a héten a harmadik kenyérpirítót (majd elmesélem), vettem maszkot is. Ez elvileg nem csak a környezetemben levőket védi meg, hanem engem is. Kelleni fog a repülőn, ha valami barom koronásan utazik.

Az alatt a nettó két és fél óra alatt (plusz be- és kiszállás ideje) szépen elterjed a kórokozó a repülő légterében, és mindenki elkapja. Na ezt kellene valahogy elkerülni.

A maszk jól szuperált, kicsit nehezebb benne lélegezni, de van egy olyan érzésem, hogy az anyagán keresztül jön a levegő, és nem az oldalsó réseken. A gáz az, hogy a gőz, vagy pára a szemem felé távozik, ezért gondolom hosszabb távon használva begyullad majd a szemem tőle.

Avagy a repülőre viszem magammal az úszószemüvegemet, mert az majd hermetikusan lezár, és nem engedi be a bacit. Jó, tudom, nem bacit, hanem vírust, bár ki tudja mi van a számban, amit ha kilélegzek, begyulladok. Ezt most nem fogjuk kitenyészteni (Mint ahogy Claire az Outlanderben kitenyésztette a penicillint - jó sorozat, rákattantam).

A kenyérpirítóra ígértem, hogy visszatérek. Bedöglött a régi, a középső fűtőszál, ami mind a két oldalán pirít, mind a két kenyeret egyszerre, elhalványult, és a 2 szelet kenyeret csak 1-1 oldalon pirította meg. Lehet használni úgy, hogy megfordítom, de az már milyen, és dupla idő, és egy ilyen készülék 20 euró.

Leárazás volt, vettem egy újat, 20 helyett 16-ért. Hazahoztam, beüzemeltem, minden oké. Reggel tenném bele a fagyaszóból kivett szeletelt kenyeret: nem fér bele. Ovális lapos rozskenyér (puikula): nem fér bele. A francba, ennek a gépnek a szája kicsi. Kuka. Pontosabban: megy a visszaforgatóközpontba (kierrätyskeskus, leadott használt cuccokat eladják, és a pénzt jótékonykodásra fordítják), valaki majd megveszi, és használja. Elvileg tiszta új és jó, 1x használtam, csak az én követelményemnek nem felel meg. A négyzetes, pirítósnak való kenyeret tudja, azt viszont én nem eszem meg, mert cukor van benne.

Akkor mondja a drága, hogy ő is vesz egy újat, egy hosszút, mert a fia (17v, sportoló) 8 szeletet eszik egyszerre, s neki olyan kell, amibe 4 szelet elfér egymás mellett. Nekem adta 10 euróért a régi pirítóját. Annak a szája nagy, oké, veszem. Hazahozom, kipucolom, és beindítom. Hát a középső szál nem melegít. Kuka.

Akkor fogtam a gyereket, elmentünk ruhát venni, elvégre itt a tavasz, és ilyenkor új ruha (és nyaklánc és fülbevaló) kell. Vettünk egy méretes pirítós sütőt is. 30 euró volt, már nem volt akciós, de egy 10%-os kupont azért beváltottam. Márkás, kicsit gagyi műanyag, de a célnak megfelel. Kipróbáltam, a fagyasztott kenyerek is belefértek, a pita is, és a Lidl-es gofri is.

Na akkor került hozzám az FFP maszk, majd a jövő héten bevetem élesben is. Avagy, ha minden jól megy: gyertek sörözni a Stex-be. Vagy ha nem lehet, akkor valami focimeccsre, vagy ki a Gellérthegyre (a karantént elvileg a hétvége előtt letudom).

Pipa.

Ágyő, most el, majd még leszek.

Nincsenek megjegyzések: