2021. április 18., vasárnap

Utazni vagy nem utazni

Volt egy lemondatlan repjegyem egy esküvőre, amit eltoltak szeptemberre. Gondolkodtam, hogy mi legyen, tetessem-e későbbre, vagy menjek-e most. Rég láttam a szüleim, nincsenek túl jó állapotban, és ki tudja, ha most nem megyek, láthatom-e még őket?

Elkezdtem nézegetni, mi kellene az utazáshoz. A légitársaság odafelé elvisz negatív teszt nélkül is, de vissza csak akkor szállhatok fel a gépre, ha 3 napnál nem régebbi negatív teszt eredményt tudok felmutatni. Magyarországra beutazhatok, de 10 napig karanténban kell maradnom. Ha bemutatok két negatív PCR tesztet, amik között minimum 2, maximum 5 nap telhet el, kijöhetek a karanténból. Az első tesztet lehet itt, indulás előtt, a másikat mindenképp ott kell csinálni.

Ezek után megpróbáltam olyan helyet keresni (Budapesten), ahol lehet viszonylag gyorsan tesztet csináltatni. Kedden reggel mennék, a helyi SzTK-ban kedd reggel (nem érek oda) és csütörtökön van tesztelés, az eredményre 2-4 napot kell várni, a vissza jegyem szombatra szól most, mert össze-vissza tologatták a jaratokat, szóval mire megkapnám, már ott se lennék. Viszont ügyintézni kell, bankba menni, boltba menni, és szeretnék találkozni a gyerekeimmel is, ez nem jó.

Próbáltam magán laborba kérni időpontot, a telefont sehol nem vették fel. Egy emailre jött válasz, szerda reggel mehetek, egy napon belül megvan az eredmény. Beutazás pipa.

Itt nálunk tiszta sor, van, ahol utazáshoz gyorsan lehet tesztet csinálni. Nem olcsó, de adnak angol nyelvű igazolást. Van egy kiskapu: ha vannak tüneteim, akkor kela (finn tb) támogatással olcsóbb. Nekem meg van rendszeresen fejfájás, torokfájás, néha köhögés, és ha rendes tejet vagy joghurtot iszok, hasmenés is. Olcsóság pipa.

A következő dilemma az idő. Ha már vállalom a kockázatot, a három extra tesztet (visszafelé is kell egy friss, hogy felülhessek a repülőre), és ezek költségét, akkor ne jöjjek vissza szombat reggel, legalább a hétvégét tölthessem ott. Felhívtam a finnairt, hogy nekem nem jó a szombat reggel a törölt vasárnap esti gép helyett, adjanak valami mást, jobbat. Így lett, hogy ha megyek, akkor kedden megyek, és kedden jövök, mert ugye a végső döntés, hogy megyek-e, még nyitva van.

Aztán következő éjjel olyat álmodtam, ami kb teljesen eldöntötte a kérdést. Az sztk-ban könyörögtem, hogy csináljanak soron kívül tesztet, és azt hazudtam, hogy egy temetés miatt utaztam haza, arra kell. Aztán ott az álmomban a hazugság valósággá vált. Ha akarom látni a szüleim, ennyi áldozatot, ennyi kockázatot vállalni kell.

A következő probléma a szabadság, mert a múlt évi keretből már csak két nap maradt, az idén gyűjtött napokat májustól lehet felhasználni. Az utazás napjaira, a két keddre veszem ki, és a többi napon majd otthonról távmunkázok. A korona tesztet meg majd lecsúsztatom.

Vannak még nyitott kérdések: hol és hogy fogom elintézni, hogy töröljék a karantént, és hol szerzek a vissza útra friss negativ tesztet. Arról nem is beszélve, hogy vajon a pcr teszt nem mutatja-e ki (fals pozitív) a múlt héten kapott pfizer oltást? S mi lesz az egésszel, ha közben lebetegszem? Ma olyan kegyetlenül fájt a fejem...

Nincsenek megjegyzések: