2021. május 4., kedd

Vesztegzár

Szerencsésen hazaértem, s betettem magam önkéntes karanténba. Nem kötelező, mert önkéntes, de ha nem teszem be magam önkéntesen, akkor betesznek erőszakkal. Na erre varrjál gombot!

Szépen megkértek, hogy ne használjam a tömegközlekedést, menjek taxival vagy saját autóval. A gond az, hogy a saját autómat messzebb tettem le, oda busszal jutok el legolcsóbban. Taxit nem láttam. (Nyugi, kikapcsoltam a telefont. De valaki az egyik buszmegállónál lefotózta a buszt, ha NER ügynök, akkor lebuktam.)

Jut eszembe. A Corvinnál elkapott a rendőr. Épp a szervízből jöttem, feltetettem a rendszámtáblát, mikor látom, hogy meszel. Rám szólt, hogy a finn jogosítvány nem érvényes, ha érvényes lakcímem van Budapesten, mert az alapján azt kell hinniük, hogy ott is lakom. Máskor hozzak magammal finn lakcím kártyát, ami igazolja, hogy itt lakom. Azt hogyan, ha itt nincs lakcím kártya, és a személyi szám alapján le lehet kérni minden publikus adatom?

Jut eszembe, vörös farok. A szomszédnak akkora szakálla van, hogy befonva hordja, a melle közepéig ér. A múltkor említettem az optikai hosszabbítást... Vajon hosszabb neki a szakálla, mint a lába? Ha nő lenne, akkor biztos... :) Vörös farok bezár.

Most hogy itthon vagyok (az exem volt boltban, betették a hűtőbe a "kezdő csomagot", pár napig biztos nem halok éhen, bár a szalonna meg a parasztkolbász nagyon kívánta a kenyeret, az holnap elfogy, ha ilyen ütemben élem fel a korona vesztegzár tartalékaimat.

Jut eszembe, nem is tudom, miért mondja mindenki azt, hogy karantén, mikor az nem magyar szó. A magyar kifejezés erre (lásd Rejtő Jenő): vesztegzár. Tessék azt használni.

Na most ha itt vagyok vesztegzár alatt, és a cuccaimat, amit hoztam magamnak, meg ajándékba, letettem, hogy pihenjen 1-2 napot, az alatt állítólag meghal a rájuk került vírus, szóval ha a hozományhoz most néhány napig nem nyúlok, de én magam is vesztegzáras vagyok, vajon hozzányúlhatok-e itthon a saját dolgaimhoz, vagy a vesztegzár alatt jobb-e, ha most nem piszkálom a számítógépet, meg a tévé távirányítót? Hogy minél kisebb felületen érintkezzek mindennel, majd állva alszom...

Azt hiszem az agyam és a humorom a régi :) remélem tetszett.

Vigyázzatok magatokra.

(olyan szombat/vasárnap érzésem van... de holnap munkanap... a reggeli orvosi vizit a karanténra való tekintet miatt lemondásra került általam)

Nincsenek megjegyzések: