2024. június 17., hétfő

Gyűrűt

A hétvégén gyűrűt kerestünk.

Amikor elmesélte a dolgot az ismerősének, azon vihogtak, hogy a romantika-csomag (virág, gyűrű, pezsgő, letérdelés) feláras, és majd jön, ha lesz rá pénz. Szereztem pezsgőt, elmentünk piknikezni és ékszerboltban karikagyűrűt nézni. (Nem teljesen értem, nekem van saját, miért kell új?)

Beszaladtunk egyik este a Vantaa folyóban való fürdés után egy ismerős családhoz, akiknek pici telke van a város közepén. Sirtolapuutarha, azaz bevándorlók telke, amit a várostól lehet bérelni, de ez hatalmas, 400 négyzetméteres (a legtöbb amit eddig láttam kb 3x10 méteres volt), és van rajta egy 36 négyzetméteres hétvégi-ház is. Mikor elmeséltük, hogy megkértem a kezét, elmesélték a saját történetüket.

A lány 17 éves volt, a fiú 20 éves, katonaságból volt otthon hétvégére, kérdezte a barátját, mit csináljon, az mondta neki: kérje meg a lány kezét. Nem volt pénze, kapott kölcsön 200 márkát, és elvitte az Aseman Kello-ba (pályaudvari óra-ékszer üzlet), vasárnap csak az volt nyitva. Az ékszer bevált, 52 éve együtt vannak. Ez az eset 1972-ben történt. 

M* barátnője a Kultajussi (arany-gyula) óra-ékszer láncnál kapott gyűrűt, az nem vált be. 5 év után elváltak. Megegyeztünk, hogy az Aseman Kello-ba megyünk.

Volt szép gyűrű drágán. Megnéztük, milyen illik a meglévő gyémántos gyűrűje mellé, ami még a nagymamájáé volt, és mekkora kell nekem. Mivel k* drága volt, megnéztük a Helsingin Pantti-t (zaci) is. Ott negyedáron kapni ugyanolyat. Kapni a használt cuccos oldalon is (tori.fi), de ott a legtöbbre rá van írva, hogy kis szépséghibával: bele van gravírozva az eladó neve. Eldöntöttük, mi nem gravíroztatunk.

Mivel nem találtunk elsőre jó és olcsó gyűrűt, kimentünk a Suomenlinnára (erőd sziget, a piactérről lehet eljutni oda menetrend szerint 15 percenként közlekedő hajóval, amire érvényes a helsinki buszjegy), s míg a pezsgő elfogyott, a Helsingin Pantti oldalán néztünk használt (felirat mentesített és tisztába tett) karikagyűrűket. Onnan meg lehet rendelni, kihozzák, s ha nem tetszik, vissza lehet küldeni.

A rendelést elhalasztottuk, de megegyeztünk, hogy a romantika-csomag ezennel pipa.

---

Lányom és a pasija Itáliában nyaraltak, és onnan gyűrűvel a kezükön tértek vissza.

(Mikor legutóbb otthon voltam, és egy vázáért beugrottam, a leendő vejem négyszemközt megkérdezte, hogy ha megkéri a lányom kezét, áldásom adom-e rá, de kért, hogy tartsam titokban. Már nem kell, kitették a szociális médiára. Most mi is, a lányom bejegyzése alá kommentben.)

Nincsenek megjegyzések: