2024. július 18., csütörtök

Repjegy változások

A Finnair akciózott, 170 euroért adta a Helsinki-Budapest-Helsinki repjegyet, s mivel erõsen költség-érrzékeny vagyok, gyorsan vettem 7 oda-vissza jegyet, márciusig szinte minden hónapra egyet. Ha kiszámoljuk, hogy hány hónap van márciusig, akkor kiderül, hogy meggörbítettem a tér-idõ kontinuumot, megnyújtottam a hónapokat, kb másfél havonta fogok haza utazni. 

Nem abszurd? Nincs pénzem, mégis hetet veszek egy csapásra. Hát, van olyan jószág, aminek a kereslete akkor nõ, ha a család éhezik (nem vesznek húst, de több kenyeret vesznek - inferior jószág).

Ezt csak úgy mondom, nincs ebben semmi különös, mert azt mondtam, hogy amíg anyám él (és ameddig  megtehetem), megyek látogatni havonta. Na jó, januárban nem megy oda senki...

Nagy nehezen kiválogattam azokat a dátumokat, amikor munkaidõ után tudok utazni, így nem kell kivenni egyetlen szabadnapot se. Elég korlátozottan voltak a megfelelõ jegyek, néhányat kicsit magasabb áron is be kellett vállalni, hogy legyen oda és vissza egy héten belülre.

Jól bevásároltam, kifizettem, megsírattam a pénzt, de a fentiekkel igazoltam magam, hogy amíg anyám él... 

Aztán jött a levél a Finnairtól, hogy a délutáni járatokat áttették délelõttre. Olyan idõpontban kellene repülni, amikor dolgozok... Felajánlották, hogy ingyen változtathatok a dátumon, találtam olyan napokat, amikor volt esti jegy. Kedd helyett legtöbbször hétfõn este vagy már szombat/vasárnap jövök vissza.

Nem teljesem értem, miért akciózzák le a nyár közepén a téli jegyeket, ha még nekik sem világos, mikor fognak a téli szezonban indulni a gépek. Begyûjtik a pénzt a jó idõpontra, aztán átteszik napközbenre...

Asszák meg.

Aztán itt van ez a másik eset. Csináltam már korábban is olyat, hogy összekevertem a februárt és a márciust, mert egyformán néznek ki, ha huszadika csütörtök februárban, akkor márciusban is, kivéve szökõévben. És vettünk a menyasszonyommal "nászútra" Milánóba jegyet februárra egy hosszú hétvégére, mert még soha nem jártunk ott, vagyis azt hittük, hogy feburárra vettük, mert jött egy email, hogy az oda útra szóló járatot áttették késõbbre, és be kell lépni a weboldalon és meg kell erõsíteni a változást, s akkor kiderült, hogy a hosszú hétvégénk egy igencsak rosszul sikerült szingularitásba került, mert február 20 oda és március 23 vissza lenne a repjegy. Jó nagy tér-idõ görbület.

Sem az oda jegyet nem tudjuk olcsón eltolni márciusra, sem nem találunk februárra vissza jegyet, és bár az oda járatot a légitársaság törölte vagy változtatta, nem engedi ingyen áttenni másik napra.

Kénytelenek voltunk a februári nászutat lemondani, és ha visszajön az asszony a mosodából (lent a ház aljában mosunk ma és teregetünk), mindjárt kinézünk valami másik úticélt. Ha jól sejtem, Spanyolország lesz, B-vel kezdõdõ város, és szinte minden márciusban (ha elrontom, akkor februárban) elöltök ott egy hosszú hétvégét.

Nincsenek megjegyzések: