2024. július 31., szerda

Úton - fapadossal soha, csak még egyszer

Majdnem azt mondtam, hogy soha többet fapados repjegyet, de aztán sikerült megoldani, és azt mondom, hogy ha sokkal olcsóbb, akkor miért ne?

---
Becsekkoltam a Finnair-re Helsinkibõl Stockholmba. A Wizzair Stockholm-Budapest járatára még nem, mert le akartam tesztelni, hogy belefére minden fontos cuccom (laptop, töltõ, telefonok, töltõk, iratok, valami minimális kaja és ruha) mielõtt eltöntöm, hogy kell-e a kis hátizsák mellett rendes gurulós kézipoggyász. Kipróbáltam, minden befért bár szûkösen, a gyerekeknek a szokásos Tupla csoki és karél pirog is kimaradt most.

Mikor ez eldõlt, becsekkoltam ezt is. S aztán látom, hogy középre ültet. Ha én középen vagyok, akkor az három utasnak kellemetlen, gondoltam, ha lehet, veszek mégis fizetett ülõhelyet. Hozzáadta a repjegyhez, de egyik bankkártyámmal sem engedte kifizetni. Vagy a kártyán más név szerepel, vagy a címem nem egyezik, vagy csak egyszerûen olyanja volt a légitársaságnak, vagy annak az online rendszerének, hogy semmi módon nem akarta engedni kifizetni. Lehetne utalással fizetni, de csak 2 héttel indulás elõttig, nekem meg másnap hajnalban kellett repülni.

Hívom a telefonos segítséget. A magyar számot ha finn telefonnal hívom, ki sem csörög. Magyar telefonnal hívtam, mire végre sorra kerültem, és elkezdtük megbeszélni, hogy mit lehet csinálni, lefogyott a telefonról a pénz, megszakadt. Újra hívás, újra 20 perc sorbanállás, végre sikerült eljutni a telefonos fizetéshez, ami szintén visszadobta, hogy a fizetés sikertelen. Arra tippeltem, hogy szar a rendszer, nincs rendesen letesztelve, mert miért engedi csekin után hozzáadni az emeltdíjas szolgáltatást (a telefonos sem tudta leszedni azt az ülés foglalást, amit nem tudtam kifizetni, mert a rendszer nem engedi a már upgradált jegyet downgradelni.). Azt tanácsolta, menjek ki a reptérre 3 órával indulás elõtt, mert ott még akkor lehet módosítani. De hogyan, ha Helsinkibõl csak másfél órával indulás elõtt érkezek?

Azt írja, hogy a repjegyem nincs teljesen kifizetve, és amíg ki nem fizetem, nem utazhatok. Hiába volt már boarding kártyám, ha azt most nem tudom elõhívni. Nagyon káromkodtam, s kerestem, hogy tudnék mégiscsak eljutni Budapestre, hogy egy szerzõdést alá tudjak írni és a bankban fel tudjak venni valami örökölt pénzt.

A lehetõségek: veszek egy új jegyet HKI-BUD irányban, vagy egy másikat Stockholm-Budapest irányban (a hajnali finnair megvolt). A terv az volt, hogy reggel átrepülök, addig ütom a Wizz pultos asztalát, amíg vissza nem csinálják az eredeti jegyem, vagy ki nem engedik fizetni az extra ülést. Ha ez mégsem jön össze, akkor ott veszek egy jegyet ugyanarra a gépre (drágán, mert már csak drága jegy volt rá - de az se jön össze, mert nekem, az én nevemre, már van egy jegyem arra a gépre), vagy egy késõbb induló Norwegian járatra, de az most még megfizethetõ, aznap a csillagos egekbe emelkedik az ára, vagy vissza Stockholmból Helsinkibe és akkor vesszen az az örökölt pénz, és majd valahogy online eljut az aláírásom az adásvételire.

Aztán észrevettem, ha megveszem még elfogadható (160 eur) áron a Norwegiant (a wizz 32 eur volt + 11 eur ablak melletti ülés), akkor 24 órán belül de legkésõbb indulás elõtt 4 órával lemondva visszakapom az árát. Legkésõbb reggel fél 9-re kiderül, hogy tudok-e a Wizzel utazni, a Norwegian du 1-kor indul, ami azt jelenti, hogy mind a két feltételnek megfelelek, elvileg visszajön az ára. Elvileg, mert a februárra vett milanoi repjegyünk árát nem sikerült visszakapni, az úgy néz ki végleg elúszott, hacsak nem jelentem fel õket hiányos tájékoztatásért a fogyasztóvédelemnél.

S akkor elmentem a lányommal délutánozni, olyan magyar családhoz mentünk, akik augusztusban 25 év után haza költöznek. A lányom felhívta a figyelmem, hogy a család gyerekeinek (és neki) ez nem hazaköltözés, mivel soha nem laktak Magyarországon, nem is ott születtek, nekik ez elköltözés, nem haza. - betoldás vége.

Mire hazaértünk, már sötét volt, tehát volt vagy 22:30, és közben meglett a megoldás. Volt egy sejtésem, hogy ajándék utalvánnyal, ha lenne, talán ki tudnám fizetni a hiányzó 11 eurót. Sikerült. Egy másik számítógépen belépve megleptem magam egy 25 eurós Wizzair ajándékutalvánnyal, aminek a számát elküldtem magamnak, és azzal kifizettem a 11 eurót. Nem tudom mi lesz a maradék 14-gyel, talán majd még egyszer kell repülnöm velük, hogy kinyerjem a pénzem.

Vagyis minden jó, ha a vége jó, és a Norwegian is utal. Lemondtam az extra b-terv repjegyet, s letöltöttem a már újra elérhetõ boarding kártyát, s az eredeti terv szerint utaztam haza, hogy anyámat meglepjem a nyugdíjasházban. Aztán találkoztam a rokonokkal, ma megvolt az adásvétel Mohácson, ahova a budapesti céges irodából indultam, miután a magyar kollegáimmal találkoztam, és este fél 10 körül megetettem a bátyámat saját csirkelevessel, (itt már 9-kor sötét volt, nálunk finnben fél 11 körül sötétedett), aztán leültem átgondolni a mai napot, megint rengeteget intéztem. Még pokemonozni is volt alkalmam a kocsiban meg ott vidéken, apám falujában. Meglátogattuk a nagyszülõk és a nagynéném sírját is.

Most próbálom kiszellõztetni a fejem, elmenni (idõben már nem) aludni, vagy bedobok egy filmet a netflixbe, és azzal elaltatom magam.

Jó itthon, jó a szülõi házban egyedül, ahol nem kell finnül beszélni, ahol hazai kaját eszek, Lacibácsi még mindig jól fõz (a hétre a francia menüt rendeltem meg, s csak akkor esett le, hogy olimpia van), s lacibácsi lányának még mindig jó segge van. Bár a benzinkúton is láttam egy kb ugyanolyat, valahol a Paksi halászcsárda elõtt.

Nincsenek megjegyzések: