2007. február 4., vasárnap

Isteni pizzaszósz


Az úgy volt, hogy egyedül hagytam magam a hétvégére, nem mentem sehá, enni meg kell, hát gondoltam pizza jó lesz. Dagasztottam tésztát, tettem bele oreganot is. Igazából mindig kevertem az oreganot és a bazsalikomot, nem tudtam melyik mire való, ezért pizzába, makaróniba mindig mind a kettõbõl tettem. A tésztát kétszer gyúrom, mert mikor megkel, adok még hozzá lisztet és kicsit keményebb állagúra hagyom. Így le lehet fagyasztani a maradékot.

A pizzaszósszal bajban vagyok. Soha nem sikerül olyan finomra, mint ahogy szeretném, mint amilyet a Kotipizzában csinálnak. Fellapoztam a nagy világszakácskönyvet, és beleolvastam, mit írnak. Így lett a pizzaszószom 5-6 recept szintézise.

paradicsompüré 70 g dobozos, 2 db
fokhagyma, 2 gerezd, lereszelve
vöröshagyma, 1 fej, tojás méret, apróra vágva
kevés olaj, só, oregano
kb 1 dl víz

Olajban hagymát üvegesre pároltam, bele reszeltem a fokhagymát, kicsit pirítottam, utána bele a két paradicsom pürét, és annyi vizet, amivel a dobozt kiöblítem, oreganot és sót. Addig pároltam, ameddig jó sűrű szószt kaptam. Ez ment a pizzatésztára. A kotipizzára előbb teszik a sajtot, arra a feltétet. Isteni finom lett, a szósz ennyire jól még soha nem sikerült. Aztán hamar elfogyott, volt társaságom. Mindenki dícsérte a szakácsot, én is ezúton gratulálok magamnak.

Közben eszembe jut a Kotipizza szlogenje (koti házat és házi-t is jelent): kotipizza, ahol a legjobb pizza lakik. Lehet, hogy megszerzem a franchise jogot, és nyitok egy saját pizzériát?

Ha Leppävaaraban jártok a Sello emeletén, ugorjatok be a pizzériába, és mondjátok meg Alinak, hogy üdvözletem küldöm. Adni fog kedvezményt, vagy egy pohár üdítõt ingyen...

14 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jól hangzik ez a recept, tut h kiprobalom legkozelebb!!!

Betond írta...

Ezt a receptet naponta 12-15 olvasó nézi meg (ennyi ember nem tévedhet), én is rengetegszer csináltam már. Ajánlom. Isteni!

Névtelen írta...

persze hogy sokan nézik, mivel ez az első amit google kibod pizzaszószra:) és mellesleg tényleg finom:)

Névtelen írta...

télleg ezt dobja ki a google legelőször, azért nézik ennyien...
amúgy ez vmi szakács receptje

Betond írta...

Na ja, Alinak, az algériai pizzás barátomnak a receptje, aki helsinkiben vezet kotipizzát... És azért írtam ide, mert jó, és ha szakácsok is csinálják, akkor tényleg jó lehet.

csuhajja írta...

Ez a legszimpatikusabb recept, amit találtam a neten, és ma úgyis pizzát akarok sütni vizsgára való tanulás helyett:D Én mindig tejfölös alappal csinálom, mert az a legegyszerűbb, de végre lesz egy igazi pizzaszósz receptem:)

Betond írta...

Kössz. A vizsgára tanulást a pizza nem helyettesíti. ;)
A további mellékhatásokról kérdezd meg kezelõorvosod, gyógyszerészed, szakácsod.

Unknown írta...

Hu,már faljuk is a pizzát:-)
Szuper a szósz:-)

Névtelen írta...

Én is vizsgára tanulás helyett kezdek neki. Az összetétel alaján tetszetős. Annyit csalok benne, hogy sűrített paradicsom helyett sima paradicsommal próbálkozok (persze így vizet nem teszek bele). Remélem így is rendben lesz. :)

Betond írta...

Jó az úgy is, csak tovább kell fõzni, míg sima lesz. De ha nem az, az se baj, a pizzán a paradicsom darabok is jól mutatnak.

Névtelen írta...

Na a végére értem... A szósz kegyetlen jó lett! Gratulálok hozzá és köszönöm! :) A tésztával komoly problémáim adódtak, de még most is harcban állunk... Lehet, hogy sikerül felülkerekednem, de azért arról is írhatnál egyet. :) Üdv, Imi

Betond írta...

Megkérdem Alit, a pizzériás barátomat, mit ajánl.

Betond írta...

Szuper pizzatészta receptje

Névtelen írta...

Jó hogy még elérhető már több éve ezt készítjük.