Panaszkodunk, hogy mennyibe kerül a négyes metró. Hogy Madridban negyedannyiból kihozták. Vajon miért drága nálunk az autópálya is?
Amiből kevés van, az drága. Ha keveset építünk, nagy lesz rá a kereslet, és sokkal drágábban tudjuk árulni. Tetszik a magyarázat?
Ha nagyon sok metrónk lenne, nagyon olcsón épülnének (Minszk is épít), és talán a jegyárak is olcsóbbak lennének.
(Na meg a kalauzokat is le lehetne cserélni olyan beléptető kapura, ami összecsapja az ember lábát, ha nem fizet. Emlékeztek?)
Update: Minszkben a metró zsetonnal működik, a zseton ára 600 Rubel, ami kb 50 Forint. Akinek bérlete van, mágneskártyát kap, nagyjábol olyan, mint a munkahelyi beléptető kártya, csak hozzáérinti a kapuhoz, és zöld utat kap. Érdekes, ott működik, és nem akar senki lógni. Ennyiért mi is vettünk zsetont arra a 2-3 állomásra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése