2011. február 27., vasárnap

A logó színei

Milyen érdekes, hogy a lobogó és a logó szavak hasonlítanak egymásra, és funkciójuk is hasonló: cégnek vagy ország emblémája (lányom szerint cimkéje). Bár a logó inkább címer, de a színe ugyanúgy fontos, és jelentéssel bír, mint a zászló színei.

Juhani Risku, finn vállalati tanácsadó, korábbi Nokia UI tervező írt egy könyvet a Nokia lehetséges túléléséről Uusi Nokia címmel (finnül). Most megjelent az anyag angolul, a PDF változat elérhető itt. (A vírusirtóm azt írja az oldal veszélyes, szerintem csak azért került feketelistára, mert elég erősen kritizálja a Nokia korábbi és jelenlegi stratégiáját, vírust nem kaptam.)

Na és mi köze ennek a logók színéhez? A PDF-ben a 7. dián bemutat egy logo térképet: színskálán helyezi el rengeteg cég logóját. Mutatom.

Juhani Risku: vállalatok, logók, színek: színtérkép
(Klikk a képre a nagyobb változatért)

Rengeteg cég logója piros, főként energia és gépipari cégeké, néhány olajtársaság logója narancssárga, másoké zöld (elég kevés zöld cég van), a nagy többség valamilyen kék árnyalathoz tartozik. A Nokia is kék (nokia-kék), a térkép alján ott logó-színek elhelyezkedése a színskálán.

Ami érdekes, két cég logóját külön kiemeli: a Google és az Apple logóit, akik jelenleg a Nokia legnagyobb vetélytársai. Az ő logójuk: tarka. Vajon a cég logója és a sikeresség hogyan hat egymásra, hogyan korrelál? (A Funky businessben és a Különlegesekben is szó volt róla, hogy azok a cégek, akik felvesznek, eltűrnek különlegeseket, sikeresebbek az innovációban. A színes logo talán erre a sokszínűségre is utal.)

Lehet, hogy a Nokiának is át kéne színeznie a logóját? A javaslatom:

Nincsenek megjegyzések: