Juhani Risku, finn vállalati tanácsadó, korábbi Nokia UI tervező írt egy könyvet a Nokia lehetséges túléléséről Uusi Nokia címmel (finnül). Most megjelent az anyag angolul, a PDF változat elérhető itt. (A vírusirtóm azt írja az oldal veszélyes, szerintem csak azért került feketelistára, mert elég erősen kritizálja a Nokia korábbi és jelenlegi stratégiáját, vírust nem kaptam.)
Na és mi köze ennek a logók színéhez? A PDF-ben a 7. dián bemutat egy logo térképet: színskálán helyezi el rengeteg cég logóját. Mutatom.
(Klikk a képre a nagyobb változatért)
Rengeteg cég logója piros, főként energia és gépipari cégeké, néhány olajtársaság logója narancssárga, másoké zöld (elég kevés zöld cég van), a nagy többség valamilyen kék árnyalathoz tartozik. A Nokia is kék (nokia-kék), a térkép alján ott logó-színek elhelyezkedése a színskálán.
Ami érdekes, két cég logóját külön kiemeli: a Google és az Apple logóit, akik jelenleg a Nokia legnagyobb vetélytársai. Az ő logójuk: tarka. Vajon a cég logója és a sikeresség hogyan hat egymásra, hogyan korrelál? (A Funky businessben és a Különlegesekben is szó volt róla, hogy azok a cégek, akik felvesznek, eltűrnek különlegeseket, sikeresebbek az innovációban. A színes logo talán erre a sokszínűségre is utal.)
Lehet, hogy a Nokiának is át kéne színeznie a logóját? A javaslatom:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése