2018. május 25., péntek

Munka vs élet értelme

Felteszek ide egy gyöngyszemet, az imént találtam a szövegszerkesztőm bugyraiban. (Mentegettem el a piszkozataimat, akkor jött fel. Érdekes, mert nem emlélszem rá, hogy mikor írhattam, mikor olvastam ilyen biblia magyarázatot. Előre is bocs a konklúzió miatt.)

---
Mult heten azon gondolkoztam, hogy az elet munka, verejtek, ha valaki nem dolgozik (ne is egyek), nem hasznos tagja a tarsadalomnak, felesleges. Tehat dolgoznunk kell, az emberiseg, vagy a kozosseg erdekeben munkalkodnunk, ez az eletunk ertelme, feladata.

Nezek egy biblia magyarazatot (bible project), abban latom, hogy a genezis 3 szerint az ember buntetese, hogy izzadsagos munkaval kell megkeresnie a kenyerre valot. Vagyis az, hogy dolgoznunk kell, az eredendo bunbeeses miatti buntetes. Tehat isteni rendeles, hogy dolgoznunk kell.

A mai vilagban vagy nagyon konnyu a munka, vagy nagyon lustak vagyunk, mindenesetre sokan es sokat unatkozunk, annyira, hogy mindenfele lelki bajunk van tole. Most ez vagy azt jelenti, hogy visszatertunk a paradicsomba, ahol nem kell annyit izzadva dolgozni, vagy azt, hogy tojunk a vilag rendjere, az isteni parancsra, es nem munkalkodunk az emberiseg jovojeert (nem keressuk meg a csaladunk kenyeret, ergo, csak feleljuk azt, ami van).

Ennek szomoru kovetkezmenyei lehetnek.

Mar maskor is mondtam, hogy a vilag elistentelenedik, most ez ujabb bizonyitek ra.

Nincsenek megjegyzések: