2018. szeptember 20., csütörtök

Az idõ lehûlt, a kalória melegít

Elkezdtem beírogatni az excel táblámba a múlt õsz és idei tavasz kalóriáit. Akkor volt az, hogy megindult felfelé a súlyom, és egy fél év alatt 8 kiló visszajött. Gondolkoztam, mi lehet az oka, mert úgy tűnik, hogy most is hízásnak indulok. S jobb még most közbeavatkozni, mikor a vágyott és a valós súly között másfél kiló van, és visszaterelni a normálisba az elállítódott folyamatot (lásd: folyatszabályzás), mint később, mikor selejt leszek.

Nagyon nehéz fogyni, és nagyon könnyű visszahízni. Ez nem egy barátságos, igazságos folyamat.

A magyarázat kettős. Az idő lehűlt, a kalória melegít. Ez az egyik. Avagy az õszi hideget kajálással kompenzálom. Másrészt itt van a megfázás, beteg ember nem megy úszni, de még a konditerem sem esik jól. Ha csak ugyanannyit eszek, mint amikor úszni is megyek, több lesz a bevitel, mint amit alap esetben a szervezet el tud égetni. Vagyis vissza kell fogni a kajálást, vagy egészségesebben kellene enni. A kérdés, hogy ezt hogy magyarázom meg a gyomromnak, a szememnek, az eszemnek?

Ma magyar árusoktól gyrost ebédeltem. Magyarul kértem, örültek nekem, jól megpakolták a tányért. Szerencsére elvették az összes apróm, nem maradt rétesre, pedig a szemem kívánta volna. Jó nagy darab réteseket adnak, olyan 150 grammos adagokat. (vs a baklava, amit itt a finnországi keleti boltokban körömnyi méretre vágnak)

Azt hiszem, főzök egy fogyókúrás káposztalevest, azon egy hétig elvagyok.