2019. december 19., csütörtök

Offline

Az online jelenlétem erõsen lecsökkent tegnap éjjel, mikor megpróbáltam létrehozni egy új FB profilt, és mivel ugyanazt a telefonszámot adtam meg az ellenõrzõ kódnak, amit a régi, problémás profilomnál használtam, most mind a két logint zárolta a csodás közösségi média orákuluma.

Láttam egy kiállítást, ahol egy csaj dokumentálta, hogy élt túl fél évet internet (digitális eszközök) nélkül, hagyományos levelekkel, és valódi élõ találkozókkal, papir alapú könyvekkel és térképekkel. (Mondjuk az egy érdekes kérdés, hogy ebben hol a mûvészet... ha így veszem, mûvészet megélni ma orvosi fizetésbõl, akkor arról is lehet csinálni kiállítást?)

Valami ilyesmi kellene nekem is, mert kezd elegem lenni abból, hogy bárki tud ingyen küldeni mindenféle reklámot (fõleg a FB és a Youtube jeleskedik ebben, minden második értelmes üzenet vagy videó után jön a kéretlen reklám). Már az email idején gondolkoztam ezen: ha valaki komolyan figyelmet és választ vár, fizessen az email feladásáért, úgy, mint régen fizettünk a bélyegért. Ha bélyeg nélkül jön email, nem olvasom el. Ha fizetés nélkül jön a reklám videó, nem nézem meg. S még az én sávszélességemet és adatkeretemet akarják elvenni, amiért én fizetek, hogy a pofámba nyomják a sampon reklámjukat.

Tegnap 3 csoportba vettek fel: a hagyományos órák adok-veszek csoportjába (finn), harry potter játék csoportba (usa), és star trek fleet commander játék csoportjába (nemzetközi). Persze egyiket sem kértem. Ha erõszakkal akarnak rámerõltetni reklámokat, még megértem, valaki ebbõl él. De hogy mi a francért akarnak mindenféle csoportokba beerõszakolni akaratom nélkül, nem értem. Kinek jó?

Ha már idáig jutottunk, gondoltam végre meglépem azt, amit tervezek, csinálok egy vadi új profilt, tisztát, üreset, képek és mindenféle nyafogás nélkül, csak a fontos kapcsolataimnak és értékes csoportjaimnak (pl a szilveszteri program, baráti köri ebédek, és a társasjátékos estek miatt kell a FB). Persze ugyanazt a fotót töltöttem fel, meg ugyanazt a telefonszámot adtam meg (a sajátomat), még a nevem sem változott... Erre nem letiltanak?


Hát asszák meg.

Legalább nem látom a r* reklámjaikat.

Továbbra is elérhettek telefonon, levélben, és személyesen. Tudjátok, hol találtok.

Nincsenek megjegyzések: