2019. december 15., vasárnap

Olcsóbb autót bérelni mint taxizni

Olcsóbb (a prémium H* társaságnál) autót bérelni, mint taxival elmenni a reptértől Óbudáig. Két napot leszek csak otthon, nem akarom az időt buszozással tölteni, főleg úgy, hogy a Norwegian (egye meg a fészkes fekete fene) a télen nem indít rendes időben direkt járatot, ezért Osloban átszállással este 9-re érkek oda, éjjel valóban nem élmény be a városba BKV-val, át Budára, és még hévezni, csomagokkal, fáradtan.

A taxi szokásos ára 14.000 / irány, oda-vissza (mert a mamáék nem lesznek otthon, hogy kijöjjenek elém, a gyerekeimet meg nem szoktam megkérni) mai árfolyamon uszkve 83 euro, a bérautó napi 30 euro + (rohadjanak meg) 20 euro a téli gumi miatt, mintha azt minden alkalommal külön fel kellene nekik tenni, összesen 80 euro lesz, na meg a benzin, de buszjegyre nem költök, és rugalmasan - és influenzaterjedésmentesen - mozgok a karácsonyi idegbajban.

Megnéztem azért, mit mond a Hertz meg az Europcar, ha direkt az ő oldalukon foglalok, ugyanez a móka 120 euro + 20 euró téligumi lenne.

Mégiscsak van valami jó ebben a Norwegian törzsutas programban.

Ha nagyon kellene, még hotelt is tudnék foglalni a városban (a bookingon) potom pénzért, ingyenes odaszállítással, az is majdnem olyan olcsó lett volna (oda-visszaút + 2 éjszaka kb 90 euro, nem apartman, nem couchsurf, hanem rendes 4* hotelben (ami valójában 3*).

---
Mindjárt 4 óra, már ideje lenne lefeküdni, mert megigértem a "családnak", hogy 11-re megyek és elviszem őket csavarogni, előszületésnapi piknikre.

Azért húzódott el a nap, mert nekiálltam letörölni a google drive-om tartalmát (azt mondja tele a gmail), olyan képek jöttek elő, hogy könnyes lett a szemem. Ott volt minden csajom, akit kihoztam Finnországba, a mindenéves gulyás grand prix, a diplomaátadóm, meg a gyerekeim, hol itt, hol otthon, ballagások, szalagavatók, születésnapok. Leginkább a kicsi ríkatott meg, a születésétől kezdve kb 4 éves koráig rengeteget fotóztam, aztán persze jött a törés, és alig láttam, akkor persze nem a fotó volt az első, hanem az, hogy együtt vagyunk.

Na de mindegy, a múlton keseregni nem érdemes, a múlt már nem létezik (de végülis létezik, pl az emlékeinkben), most csak a most van, ebből kell kihozni a legjobbat.

Azért az emlékek között turkálni jó volt, látni, hogy voltam én is fiatal, meg apa, meg magabiztos, és büszke, 4 gyerek apja, még ha nem is egyszerre. Olyan kép is volt, 8 évvel ezelőtt, hogy mind a 4 egyszerre, meg megismételve tavaly.

Ejh, ezek után nehéz lesz elaludni. Ti meg már lassan ébredtek. Indítom a Sapiens-t.

Nincsenek megjegyzések: