2020. április 29., szerda

Korona: az ismétlés a tudás anyja (parázs meg a húga)

...avagy betekintés a finn koronás orvostudományba.

Csak nem akar múlni a nátha. Nem tudom hogy nátha-e, mindenesetre olyan, mintha meg lennék fázva, reggel arra ébredek, hogy fáj a torkom, egész a fülemig, néha az arcüregem is, meg a fogaim, de csak az egyik oldalon, hogy azt hiszem fogászati probléma, de reggel a fürdőszobai hangpróba (beéneklés) alatt kiderül, hogy alig van hangom. Pedig már elmúlt, most újra előjött. A legrosszabb az, hogy úgy ég az arcom, minta lázas lennék, vagy mintha tábortűz körül ülnék, pattogó parázson sütném a szalonnát, pedig lázam nincs, szalonna se kapható, és az április 28-án szakadó hó ellenére is tűzrakási tilalom van, a fülem meg úgy pattog, ha rágok, mintha pattogatott kukoricát sütnének benne.

(közbevetés: A hóról jut eszembe, tavaly áprilisban azt irtam, hogy idén az nyerte a nyárigumis kerékcserét, aki még el sem kezte.)

Ennek következményeképp (mármint a torok és fülfájásnak a következményeként) ma megint bejutottam az orvoshoz, ahol mosogatónői gumiruhába öltözött férfi ápoló fogadott, adott maszkot, fertőtlenített. Két órát töltöttem el ott, laborral, lassított gyorsteszttel, mire kiderült, hogy az előző korona tesztem óta eltelt 11 nap, tehát ideje megismételni.

Tudjátok milyen, amikor kenetet vesznek a torkotokból? Egy hosszú pálcával, aminek a végén vatta van (kb mint egy óriásoknak való fültisztító) benyúlnak a torkodba, és megcsiklandozzák úgy alaposan a gigádat, vagy a manduládat, vagy mi van ott, hogy öklendezni kell. Ez csak egy fokkal jobb annál, mint amikor a gyomortükröző szondát dugják le rajta. Monduk azt előbb valami lidokainnal érzéstelenítik, ezt nem. Szóval el tudod képzelni, szar, de a szépségért szenvedni kell, ezt még ki lehet bírni. Na most képzeld el ugyan ezt, de mint a Shrek-ben, az orrodba dugják be azt a pálcikát, és onnan akarják kihozni azzal a pálcikával a beszippantott gyöngyöt. Szóval az orrodban kapirgálnak, onnan nyúlnak le a torkodig. Hát ez sokkal szarabb, még a végbélben turkálás is kétszer kellemesebb ennél.

Természetesen a gyors teszt szerint nincs gyulladásom (CRP normális) és nincs sztreptokokkuszom se, akkor nincs más, mint valami más után nézni. A múltkor pénteken vettek kenetet, hétfőn kaptam negatív korona eredményt, most reménykedek, hogy hátha holnap még nem jön eredmény, akkor holnap (sem) kell munkába menni. Mert nagyon szar úgy munkába menni, hogy az ember hajnali tízkor, 4 óra alvás után felébred, és máris, kócosan, még mielőtt az első kávé lefőtt volna, menni kell meetingelni. Volt már, hogy elfelejtettem, hogy pizsamában vagyok, és bekapcsoltam a kamerát. Olyan is volt, hogy hallottam, hogy elkészült a kotyogós kávé, meeting közben kimentem a konyhába behozni, aztán az egyik kollega szólt, hogy máskor vegyek fel nadrágot.

Tudod mit? kezd elegem lenni ebből a korona szarságból, abból, hogy nem lehet úszni, nem mehetek barátkozni, sörözni, munkahelyre dolgozni. És a Norwegian is földön marad egy ideig, úsznak a repjegyeim, amiket augusztusig szorgalmasan előre megvettem. Se nyári tábor, se gyerekeim szülinapja, se norvég fjordos körút. Asszák meg a kínaiak.

A kávéról jut eszembe, a marseillei tescoban vett kávéfőzőmet tegnap betettem a mosogatógépbe, ma meg a szemetesbe. Történt ugyanis, hogy a mosószer eloxálta vagy elalodinálta a készülék alumínium testét, és most matt, penészes forma (finnül samettinen, bársonyos) állaga van, és a kezemet feketére illetve szürkére színezi, magyarul elb*sztam. Innentől fogva marad az áfolyatós módszer a timhortonos kévémhoz, vagy ihatom a nescafé 3 az egybent, ami még mindig viszi az aranypálmát nálam, tej helyett vanília öntettel. (A flora vaníliáról itt és itt írtam, sőt, már 2008-ban is említettem.)

Nincsenek megjegyzések: