2020. május 26., kedd

3 jó dolog

Előkerült egy napló (füzet) amiben kb 2 éve elkezdtem írni naponta, hogy mi jó dolog történt velem. Napi 3 bejegyzés. Most eszembe jutott, hogy - pusztán terápiás célból - itt is írhatnám, mennyi jó dolog történik nap mint nap. Aztán az a gond, hogy nehéz megállni háromnál, legyen inkább 4, mert három a magyar igazság, és egy a ráadás, vagy legyen három plusz kettő, mert a csipkés kombiné...

1. Ma jól esett kiülni az udvarra. Meleg volt, vagy 20 fok, ami azt jelenti, hogy lassan véget ér a tél. A hó sem esett már vagy 1 hete. (Suomen kesä on lyhyt mutta vähäluminen = a finn nyár rövid, de kevésbé havas). Nem tűzött a nap, lenne bár mindig ilyen, hogy kint tudjak maradni pl olvasni. Ma 20 percet voltam, amíg a kávém és a fagyim elfogyott.

2. A múlt héten és a hét végén kivágtam 3 bokrot, lenyírtam a füvet, kigazoltam, megmetszettem a málnabokrokat, rendbe tettem a virágágyásokat, és kidobáltam egy csomó felesleges dolgot, pl léceket és deszkákat, most valóban jól esik itthon lenni. Kellene egy kerti pad, olyan ülés és asztal egyben, mint amiket az erdei pihenőhelyeken látni...

3. Éjfélkor, mikor kikapcsoltam a tévét, kint még világos volt, észak felé teljesen, dél felé kb szürkület. Hosszúak a napok. Most persze nehéz elmenni aludni, és fél 3 körül felébredek a világosra.

+1. Esti sétámon, 10 óra körül, a közeli erdőben 4 őzet (vagy erdei kis szarvast, metsäpeura) láttam. A legkisebb ugrált, mint valami nyúl vagy kenguru. Sokáig néztem őket, láthatóan nem izgatták magukat. Fotó is van, ha előhívom, és el nem felejtem, majd megmutatom. Nem voltam egyedül, körbevettek lapos sumákok a szúnyogok... hogy rohadjanak meg.

+2. Ma nagyon finom bablevest főztem, hozott anyagból. A szárazbab és a füstölt hús hazai volt. Kétszer ettem belőle.

Lenne még, pl az, hogy ma kb nem fájt semmi, és a munka sem stresszelt annyira.

Mi lenne, ha mondjuk minden nap írnék egy párat, ami épp aznap történt?





2 megjegyzés:

LanaLevendula írta...

Ez egy nagyon szuper ötlet, én is nem rég kezdtem el írni a pozitív dolgokat és már most érzem, milyen jó hatással van rám :)

Szép napot kívánok,

Lana

Betond írta...

Nem saját találmány. Próbáltam rákeresni, melyik könyvben volt, de úgy látom rengeteg ön-terápiás könyv és internetes oldal írja tanácsként. 3 dolog, amiért hálás vagy, minden este. Segít észrevenni, hogy pozitív dolgok is történnek velünk. Peszimistáknak pl. Neked nemigen lehet problémád az önbecsüléssel...