2020. május 23., szombat

Reggel fáradtabb mint este lefekvéskor

Nektek is van olyan, hogy reggel, ébredés után fáradtabban vagytok, mint amikor este lefeküdtetek?

Mert ma (is) fáj mindenem, a hátam, a derekam, a fejem, a végtagjaim, és olyan volt kikelni az ágyból, mintha valami gödörből kellett volna kimászni. A felülés meg mint a ringlispíl.

És ez nem ritka, sokszor érzem, hogy az alvás elfáraszt. S nem csak akkor, amikor álmomban vadászaton vagyok, és engem kergetnek, vagy szaladok kalandos körülmények között haza a családhoz, hanem sima kellemes álmok esetén is.

Lehet, hogy ezért olyan nehéz nekem lefeküdni, mert félek attól, hogy az alvás dementor, és míg alszok, és magatehetetlen vagyok, leszív?

Vagy az is lehet, hogy csak öregszem.

Vagy szobafestőpemzli.

Lehet az is, hogy a héten túldolgoztam magam: a kertben irtottam bozótot (a szomszéd segítségével, szerintem nem volt rajta bugyi), csütörtökön szabadnapon a finn kapcsolatom hétvégi házánál (mökki) takarítottunk, ami grillezésbe fulladt (itt úgy megszúrtam a kezem egy rozsdás csavarhúzóval, hogy el kellett volna menni a kórházba tetanusz oltásra, de szerencsére a múlt héten a kertemben ültetéskor már megvágtam a kezem, akkor kaptam tetanuszt, és úgy tudom kettőt egymás után nem szabad), tegnap meg munka után, (mert a csütörtöki szabadnap után tegnap volt egy egynapos munkahét) polcot csináltam a kinti tárolómba: egy kidobásra szánt ágy oldalából lettek a polc lapjai, le kellett vágni, fúrni bele furatokat, megerősíteni a lógó polctartó karokat, és rácsavarozni a méretre vágott léceket.

A tegnapi munka végére úgy elfáradtam, hogy el kellett menni esti sétára, hogy kimozogjam.


Most visszagondolva, a munka utáni fáradtság kellemes. Az ébredés utáni meg rohadtul kínzó fajta fáradtság.

3 megjegyzés:

M. Tünde írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Cserebogi írta...

nem horkolsz éjszakánként? Attól (is) lehetsz fáradtabb reggel, mint lefekvés előtt.

Névtelen írta...

De lehet, bár ha használom a cpap gépet, akkor elvileg nem tudok :)