2020. június 6., szombat

Kézizuhany avagy bidé


Azért van Finnországban szinte minden vécében bidé, mert a finnek szeretik a thai ételeket.

---


Ezt saját magam találtam ki, mikor egy este azon gondolkoztam, hogy miért van szinte mindenhol kis kézizuhany a mosdókban a wc mellett. Meg hogy az ismerősöm 16 éves fia hogy bírja megenni a baromi csípős ételeket, nem lesz-e tőle valami gyomor vagy bél baja, ha felnő.

Valamelyik este csirkeszárnyat sütött, és 5 csillagos wing szószba mártogatta. Az nagyon erős, halálfej van a dobozán. Kicsit megizzadt és kipirosodott, de ette. Nem ez volt az első alkalom. Amikor gulyást csináltam, egy tányér levesbe másfél evőkanál erőspistát tett, akkor nem izzadt. Nekem egy csipet is sok. A vajaskenyérre chili port szór.

Én sokkal óvatosabb vagyok, nem szeretem, ha kétszer csíp. Ha mégis, akkor jól jön az a kis zuhany. Ez olyan, amit a mosdókagyló alá kötnek be, és elér a wc csészéhez. Nem külön instrument beépített szökőkúttal, mint mondjuk a francia bidék (csizmamosó). Ha nem vigyázol, a víz hátul kicsap. Vagy megégeted magad, vagy ha előtte nem folyatod ki, lefagyaszt. Vicces.

Mint ez a kép itt alul. Mikor ezt, a fenti történetet finn baráti körben elmeséltem, valaki ezt a képet mutatta. A 70-es években a lakáskultúra újságokban mutatták, hogy kell ezt az izét használni. Azt is mondták, hogy finn találmány. Mint a fülbe dugott agyműködést serkentő lámpa.




1 megjegyzés:

Agyrágóbogár írta...

:D Nincs kép az agyserkentő lámpáról is?