2020. augusztus 18., kedd

Elrontott töltöttpaprika

 Az imént írtam, hogy leégettem a rizst. Valójában nem égetett rizsmintás edényt akartam csinálni, hanem a Lidl-ben vett paprikából töltött paprikát, mert megveszek érte ebben a melegben.

Mielõtt leírom, hogy rontottam el az ételt, játszunk egy kicsit. Brainstormingoljunk (ötleteljünk). Egy lapra írd össze hányféle képpen tudsz elrontani egy töltött paprikát. Úgy, mintha termék-FMEA-t csinalnál. El lehet rontani az alapanyagokkal, az elkészítéssel, a tálalással, vagy azzal, hogy milyen környezetben kínálod (hússal vegának pl). De nem akarok segíteni, dolgozz egy kicsit, most magadra hagylak. Addig szóljon egy kis zene.

(zene)

Akkor most, ha kész vagy, nézd meg, szerepel-e a listádon az, hogy sertéshús helyett marhahús. Mert én balga, nem néztem meg, hogy a light (csökkentett zsírtartalmú) bio darálthús sertés-marha vegyes volt. Hiába fõztem egy órát, a hús állaga még mindig nyers, és az íze pocsék hamburger íz.

Itt az én listám:

- odaégett rizs

- elfelejtetem a tojást

. túlfõtt rizs

- nyers rizs

- marhahús (!)

- elfelejtettem megsózni

- rossz paradicsomlé

- só helyett cukor

- túl sok só

- sótlan

és ezek még csak a hozzávalók. A menet közben való elrontást inkább hanyagoljuk, arra mutattam már egy szép példát az elõzõ bejegyzésben. Most eluntam, megyek az ikeába enni egy hotdogot. A paprika meg a paradicsom megy a professzornak hogy vizsgálja meg (*).

 

---

(*) ez egy pokemonos kifejezés. Amikor összeszedtél egy csomó utcán heverõ pokemont, és betelik a poke-tárad, úgy tudsz megszabadulni tõlük, és helyet csinálni, hogy "elküldöd a porfesszornak", az meg megvizsgálja, hogy az egész emberiség tanuljon belõle. Szóval nem csak kinyírod, vagy törlöd, hanem elküldöd a központba. Innen a metafora: ha valami szar, használhatatlan (mint egy gyenge Rattata), az megy a proffának. Finnül ez persze még szebb, mert nem a profnak megy, hanem a proffának.  Na, szoktuk használni, nektek nem kell.

1 megjegyzés:

Betond írta...

A zene illusztráció. Ugyan találtam egy <a href="http://www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/38548/bada-dada/tiborunk-a-torzsunk-toltottpaprikaval-zeneszoveg.html>dalszöveget töltött káposztával</a>, de a zenét nem lelem.