2021. február 23., kedd

540 eurós maszkviselet

1. Pizzát akar a gyerek, maszkot fel

A múlt héten pizzát akart a gyermek, beszaladtam a pizzaboltba venni neki. Míg a rendelés elkészült, gondoltam felszaladok a könyvtárba, valami épp le akart járni, s el akartam kerülni a büntetést. Igen ám, de nem volt nálam maszk, hisz csak a pizzériáig szaladtam ki. Sebaj, a könyvtárban készséges ajtónálló megkínált egy maszkkal. Nem kötelező, de erősen ajánlott, ami azt jelenti, hogy ha nem veszem fel, nem enged be. Azért áll az ajtóban. Cserébe adnak, ha nincs. Feltettem, s ha felteszem a maszkot, le kell vennem a szemüveget. Ha ezt az autóban csinálom, nincs baj, mert ott leteszem a műszerfalra a szemüveget, s mikor visszaérek, visszaveszem. Ha nem az autóban történik a maszkfelvétel, mint azon a szerdai délutánon, akkor a szemüveget zsebre vágom. Ha az arcomon marad, akkor begyullad a szemem. Nem értem, ha a maszk alól a pára a szemem felé megy, mindig begyullad, szemüvegben jobban, szemüveg nélkül kevésbé, talán mert jobban elszáll a pára másfelé. Az egy jó kérdés, hogy mi van a kilélegzett levegőben (tüdőmben, orromban, torkomban), ami gyulladást okoz...

2. Elveszett a szemüvegem

Mikor az autóba visszaértem, észre sem vettem, hogy nincs rajtam szemüveg, s nem kerestem, hogy hol van. Ha a műszerfalon lett volna, észre vettem volna, és felvettem volna. Nem volt ott, nem kerestem. Haza érve jutott eszembe, kerestem a zsebemben, nem volt, kerestem a kocsiban, a lakásban, sehol nem volt. Ha hazaérek, a zsebemből mindent kipakolok a konyhaasztalra. Azon a napon valahová máshova pakoltam ki, mert kellett a hely a pizzának. Indultunk este el, nincs sehol a szemüveg. Kerestem zseblámpával az autó ülései alatt, a lakásban, szinte mindent feltúrtam, csak a feltúrhatatlan helyeket hagytam ki. Másnap reggel visszamentem a könyvtárba, ott nem találtak szemüveget (pedig ha a maszkot ott vettem fel, és a szemüveget ott le, akkor leginkább ott kellett elvesznie). Délben mikor a pizzéria kinyitott, meglátogattam a kedvenc kövér pizzás néninket. Emlékezett, mondta is, hogy mikor megrendeltem a pizzát nem volt maszkom de volt szemüvegem, mikor visszajöttem a könyvtárból, volt maszk és nem volt szemüveg, keressem a könyvtárban, náluk nem maradt. Pedig ebben reménykedtem, hogy míg a pizza dobozolására vártam, és leültem, kitettem talán a zsebemből, vagy leesett a földre.

3. Szemüveget a szemüvegboltból

Még aznap bementem a szemüvegboltokba, mind a háromba, ami itt a kis helyi üzletközpontban üzemel, hogy megkérdezzem, náluk mennyibe kerülne a pótlás. Kaptam 3 kb árajánlatot. Kettőben foglaltam időpontot a látásvizsgálatra, ingyen van, ha rendelek is okulárét. Az egyiket még este visszamondtam, mert addigra sikerült a kívánságaimat (requirement) összerendezni, és eldönteni, hogy milyen szemüveget akarok. Van ugyanis egy régi mindenes szemüveg, ami egyfókuszos, látok vele olvasni, látok vele távolra, mert valahol a kettő között van az értéke, megfelelően korrigálja a cilindert, vagy mit (hajataitto finnül). De egyiket sem látom túl élesen. De ezzel elvagyok, ha a másikat, az elveszett drágát nem találom. Csak most ez is ott van felejtve a másik lakásban, ahol a párom él. Van egy tiszta olvasó szemüveg, amivel nagyon jól látom a kis betűket az élelmiszerek csomagolásán (fontos, ha allergiás vagy, vagy ha számolod a kalóriát). Azzal tudok a monitorral is dolgozni, mert hosszúra kértem a fókuszát. Van egy távolba látó szemüveg. Azzal nem látok semmit másfél méter alatt, de vezetni, gyalogolni (másfél méternél magasabban vannak a szemeim), és tévét nézni tökéletesen lehet. Ráadásul ennek nagyon éles képe van, imádom. Csak hát én tévé közben olvasni vagy sudokuzni szoktam, ha azzal nézek tévét, nem látom a sudokut. Meg van egy multifokális napszemüvegem, ezt a multifokális drágával együtt kaptam, kettőt fizet egyet kap akcióban. Az nagyon jó, de csak kint, ha süt a nap, bent nagyon leveszi a világot.

4. Az igény

A fentiekből ki is derült, hogy mire van szükségem: olyan szemüveg kell, amivel lehet tévét nézni, közben sudokuzni. Fontos, hogy a monitort is élesen lássam benne. Tehát nem elég a monitor néző munkaszemüveg, amiről az egyik boltban tárgyaltam, és kaptam elfogadható ajánlatot (210 euro, jó közelre és monitorra, de nem igazán multifókuszos, elmenni a konyháig nem jó), kénytelen vagyok megvenni a multifokálist, és abból is a jobbat, mert a gyengébb olcsóbbal már egyszer pórul jártam. Az 510 euro, de hozzá kaphatok egy másikat, ingyen. Na úgy lett, hogy miután belőtték a szemem értékeit, és belelőttek légpuskával (nyomásvizsgálat) és belevakuztak (szemfenék vizsgálat), és végigolvastam a táblákat, rendeltem egy multifokálist az elveszett helyett, és egy monitoros irodai munkához valót, ez jön ingyen. Még rátett a néni egy 30 eurós bevonatot, az 540 euro, kész anyagi csőd, de mivel hónapok óta nem kellett repjegyet venni, nem visz csődbe. Na ez ellentmondás. De a fenti hibát sem vettétek észre, szal mindegy.

5. Meglepetés

Mindez történt pénteken, s a hétvégén megpihentem. Egész jó síelős hétvége volt, volt vendég, megette, amit főztem, volt takarító, és folytattam tovább a rendrakást, a konyha után a hálószoba kezd alakulni, s a vendég hozta is a nála felejtett szemüveget, ami miatt újra tudtam tévét is nézni, sudokuzni is, és a tegnapi munka is jól ment benne, már teljesen el is felejtettem az elveszett szemüveget. Mikor kivittem a szemetet (ma, ebéd után), és belenéztem a postaládámba, látom, hogy ott lóg a gazdasági épület oldalán az egyik lécre felakasztva egy szakasztott olyan szemüveg, mint amit elvesztettem. Hazahoztam, lemostam fertőtlenítettem, felvettem... Hú bazz, 540 euro, két új szemüveg, de megvan a régi is. Avagy itt a parkolóban, a kocsi és a lakás között eshetett ki a zsebemből. Elképzelem, hogy szerdától máig nem vittem ki a szemetet, és nem néztem meg a postaládát, s addig ott fagyoskodott kint az udvaron...

6. A jövőbe nézve

Most akkor ha jól számolom 1 olvasó, 1 távol, 2 régi közepes mindenre jó tartalék, 1 napszemüveg multifokális lencsével, egy multifokális mindenes, egy monitor munkás, egy új multifokális. Nem is merem összeszámolni. Ha a szemem nem romlik túl sokat, akkor ezzel tíz évig is kihúzom. Bár a tendencia az, hogy minden évben vagy fél évben eltörök vagy elvesztek egyet.


Nincsenek megjegyzések: