2021. február 19., péntek

Takarítónõ

Hívtam takarítónõt, mert vannak olyan dolgok, amire képtelen vagyok. Épp tegnap számoltam össze, hogy kb 7 éve nem volt asszony a háznál, olyan, aki itt lakik, így a nagytakarítások elmaradtak. Még jó, hogy ezt a problémát ki lehet szervezni, át lehet adni másnak, bár ez pénzbe kerül. Ma csak a konyha és a fürdõszoba lesz rendbe téve, de ezek talán a legproblémásabbak: a padlón zsír és egyéb kaja maradékok, a fürdõben a gomba, meg mindenféle polcok és szekrényajtók. Az elõbb láttam, hogy alaposan nekiállt a zsíros csempének is. Erre nem sajnálom most a pénzt, ha magam nem csináltam meg.

Az is vicces, vagy inkább paradox, hogy tegnap annyit takarítottam ebben a két helységben, mint még soha, hogy a takarítónõ odaférjen a munkához. El kellett pakolnom a konyhaasztalról, meg a szelektív hulladékgyüjtõ sarokból. Nem tudok rendet tartani, ennek alacsony a priorítása (maslow piramis, a túlélés fontosabb).

Az egyik exem dolgozott takarítóként, õ szokta emlegetni a kuncsaftokat úgy, hogy a koszoskáék... Én nem akarok koszoska lenni. Fõleg úgy, hogy a leendõ exem meg hivatalos rendrakó (nem takarít, hanem elpakolni, rendszerezni és válogatni segít, ami felesleges, azt elviszi a MÉH-be). (Hogy van a MÉH magyarul, most? Az, amit angolul recycling-nek nevezünk? Nem hulladék, hanem újrahaszonsítás: vagy újra eladják, vagy szétszedik és felhasználják az anyagait. A MÉH egy cég volt, gondolom az már nincs.)

Tegnap este lefeküdtem idõben, hogy ne csak 6 óra legyen az óracsörgésig. Azt hiszem alhattam volna 8,5 órát. Erre nem felébredek hajnal 5-kor, kb 6 óra alvás után?

Ma megyek a szemüvegeshez, rendelni. Még nem tudom, hogy multifokális legyen (az drága), vagy csak sima monitor nézõ. A második ingyen van. Van olvasó, van távolbalátó, van multifokális napszemüveg, és van egy régi univerzális, amiben semmit nem látok sem túl jó, sem túl rosszul. A multifokálissal nem láttam jól a monitort, de tudtam vele tévét nézni és a tévé közben sudoku-t fejteni. Lehet, hogy mégis multi lesz, és hozzá a második egy monitorozó a munkához.

Nincsenek megjegyzések: