2021. március 10., szerda

Matek

Számok jönnek. A finnben van egy kifejezés, ha valakinek születésnapja van, azt mondják rá, hogy täyttää vuosia (szó szerint fordítva: éveket tölt be). Az egyik lányomra ez most érvényes. Számoltam, hogy hány éves lehet, és egy évvel fiatalítottam. Itt van egy kis családi matek:

Az egyik lányom életkorát ha elosztom hárommal, egy négyzetszámot kapok. A másik lányom életkorát ha elosztom hárommal, akkor is négyzetszámot kapok. A fiaim életkora négyzetszám. Az én életkorom is négyzetszám. (Az egyik lányomnak két öccse és két húga van, a másiknak két bátyja és egy nővére.) Ki hány éves?

A következő szám kerek: éppen egy éve repültem utoljára, éppen egy éve jártam utoljára Magyarországon. 9-én repültem Párizsba, ott eltöltöttem egy napot, többnyire a Sacre Coeur és a Montmartre környékén, aztán elbuszoztam a diadalívhez, onnan a folyópartra, elsétáltam az Eiffel torony mellett, ettem valamit, aztán mentem a reptérre, hogy lássam a családot. Március 10-én otthon voltam. (Kb azóta tart a nem múló torokgyulladás.)

A külföldi életem eddig elég erősen arra épült, hogy az itteni fizetésből megengedhetem magamnak, hogy 1-2 havonta, de akár két hetente (lásd egyetemi vizsgákra, apás hétvégékre) haza repüljek és lássam a gyerekeimet és a szüleimet. Így egyáltalán nem éreztem elszakítva magam tőlük. Ehhez képest most volt egy év szünet, és ki tudja, hogy a következő repjegyemet, amit a Finnair folyamatosan tologat, le tudom-e majd utazni.

Még egy matek: a kisebbik lányom jön ma, hogy apa nem haragszol? A matek felmérő csak 9-es lett. Nagyon szomorú volt. Hát én mit mondjak? Nekem szinte minden matek felmérőm csak 5-ös volt.

Nincsenek megjegyzések: