2021. március 9., kedd

Mexikói lasagne

Kisírtam magamnak egy hét kényszerpihenőt. Kaptam valami altatót, amitől képes vagyok 8 órát aludni 2-3 menetben. Ugyanúgy felébredek 4 óra alvás után, mint nélküle, de olyan kába és fáradt vagyok, hogy ha azonnal visszafekszem, azonnal visszaalszom, nem kell a hangoskönyvet se újra indítani. Ha nem fekszem vissza, akkor is azonnal visszaalszom, de mondjuk a fürdőszoba vagy a nappali padlóján, ami nem annyira kényelmes a lumbágómnak.

A munkahelyen persze paráznak, hogy mi van velem, meg hogy ki fogja aláírni az aláírni valókat, mert olyan hirtelen mentem el, hogy nem adtam át a munkát. A főnököm is kérdi, hogy hogy vagyok. Lévén finn, õ nincs kiakadva a finn orvosokon, akik a nyaki fájdalmat szorongásoldóval akarják gyógyítani.

A fülem és a torkom, a nyakam teljes bal oldala le a kulcscsontig, meg a kulcscsontok között (ott van a pajzsmirigy) fáj, és ezt a fájdalmat vagy nyomást a leszarom tabletta sem mulasztja el, legfeljebb leszarom, és nem az orvos asztalát verem, hogy mulassza el. Az én hipotézisem valami nem gyógyuló légúti betegség, vagy AIDS, vagy rák, bár az látszott volna a 3 hónappal ezelőtti ultrahangon. Az orvos szerint túl sok CT képet nézek naponta. Basszus, mit csináljak, ha ez a munkám?

Hogy telik a szabadság? Gyorsan. Másfél nap már elment, és még el se kezdtem élvezni. Tegnap új hó esett, ki tudtam menni síelni, de nem volt jó a kondim, a pulzus felment 159-ig, amit régen a béta blokkoló nem engedett. Aztán ittam a magnéziumot, meg a frissen facsart cékla levet, hátha használ. Este szauna (elfelejtettem síelés előtt beindítani, meg kellett várni, míg bemelegszik, addigra elaludtam a tévé előtt, arra ébredtem, amikor az időzítő nagy kattanással kikapcsolta), aztán nyugtalan alvás. Most csak 7 óra sikerült (érdekes volt a hangoskönyv). A héten én viszem és hozom a gyereket az iskolából, mint valami nyugdíjas nagypapa, csak addig még van kb 15 évem. Azt hiszem, bírni fogom a nyugdíjas éveket, ha elmúlik ez a nyaki nyavalya.

Tegnap csináltam encsiládát. Csirke kockával, babbal, paradicsomszósszal és reszelt sajttal töltöttem meg a tortillát, amit paradicsom szósszal öntöttem le és reszelt sajttal a tetején sütöttem meg. Egy az egyben olyan, mint a lasagne, el is neveztem mexikói lasagne-nak. Annyi csak a különbség, hogy nem lapokban, hanem tekercsekben van a tészta, ami nem sima tészta, hanem tortilla lap, és persze az íze, meg az, hogy darált hús helyett kockázott csirke van benne. Ja és a bab. Arra gondoltam, ilyet csinálhatnék a gyereknek is gombával és cukkinival a hús helyett.


Nincsenek megjegyzések: