2021. április 8., csütörtök

Oltás 0. nap

Egy áruházban, egy üres boltban rendezték be az oltóhelyet. Hosszúkás helység, közepére 5-6 boxot építettek. Jobb oldalon bemeneti folyosó, elején laptopos ember, ellenőrzi, hogy a foglalt időpontra jöttem. Elég bemondani a nevem. Mondja, hogy rendben, a 2-es box szabad, menjek be. Fekete nővér, kérdi, hogy volt-e már koronám, mondom, hogy tudtommal nem, és hogy vannak-e náthás tüneteim. Mondom, hogy nem. Akkor olt. Mutassam a KELA kártyámat (=TAJ), az alapján kikeres, szúr. Kezembe nyom egy kis füzetet, rajta a következő oltás időpontja (június vége!), és a lehetséges tünetek, és tennivalók. Menjek ki, üljek le a box-utca másik oldalán, a kijárati folyosón elhelyezett székek egyikére. 15 perc után mehetek. 11:14-re értem oda, 11:17-kor már a váró széken ültem, 11:32-kor indultam ki. A kijáratnál önkéntes vöröskeresztesek kérdezték, hogy vártam-e 15 percet, és hogy jól vagyok-e. Tünet, mellékhatás nincs, kicsit fáj a vállam, ahol megszúrtak, kb úgy, mintha valaki beleöklözött volna.

A nyakam ma reggel jobban fájt, mint szokott, de reggel sétáltam egy nagyot, és most nem érzem.

Tegnap este nem tudtam időben lefeküdni. A Testről és lélekről c. filmet vetítették az YLE Téma tévécsatornán (5-ös). Azon kulturális és svéd nyelvű műsorok mennek. Láttam otthon moziban, de annyira jó volt saját anyanyelven filmet nézni, hogy megvártam a végét, amíg a szarvasok bagzanak. Fel is vettem a Viihde dobozommal. (Ez kb ugyanaz, mint a reklámban: "Apa kezdődik anya vetkőzik. Tudod mikor kezdődik? Majd amikor én akarom.") Majd megmutatom a barátnőmnek, aki magyarul tanul. Finn felirattal volt. Néha nagyon elkúrták a fordítást, a magyar eredeti sokkal változatosabb, árnyaltabb, mint a feliratos finn.



Nincsenek megjegyzések: