2021. április 6., kedd

Oltás -1. nap

Holnap fájzer. Ha egészséges vagyok. Amit erősen kétlek, mert a hétvégi 10km séta után (volt erdei sífutó pályán, kásás havon, félcipőben) elkezdett fájni a torkom, és folyik az orrom. Magyarokkal voltam, s van közöttünk olyan, aki ellenzi a maszkot, és hősködik, hogy mi az neki egy kis korona. Bezzeg ő volt az első, aki beoltatta magát otthon Erdélyben, s neki már lehet, hogy nem árt, de ha valahol összeszedi, fertőz. Lázam még nincs. 

Olvasom az otthoni beszámolókat, úgy néz ki a kínai és az orosz is hatékony. Azokról sok a tapasztalat, pedagógusok, orvosok adnak élménybeszámolót, hogy tömött teremben várakoznak. Azt is mondták, hogy egy orvos kikérdez és vizsgál, s ő adja ki az oltási parancsot, avagy dönt, hogy kaphat-e vagy sem.

Nem tudom itt a finneknél lesz-e orvos, de én a múlt héten kétszer is megnézettem magam, elvileg még egészséges voltam, de kiírtak betegszabadságra. Vicc. A labor jó volt, gyulladás érték ok, sztreptokokkusz nincs, és még a fehérvérsejt is bebújt a felső határ alá (ezen nagyon izgultam). A számokat nem láttam, csak amit az orvos elmondott, az alapján. Lázam nincs. De ahogy mondtam, most megint fáj...

A betegszabadság meg mindjárt eltelik. Ki akartam ma dobni a kanapét, beszakadt a kartámasz, és amúgy is sok helyet foglal. Aztán eszembe jutott, hogy ha holnap fáradt leszek, netán belázasodok, akkor jó lesz majd a tévé előtt elnyúlni. Ha kidobom, akkor nincs hová. Arra nem volt időm, hogy elszaladjak az ikeába és megrendeljem házhozszállítással, a hibrid autóm meg olyan kicsike, hogy azzal több fuvarral sem tudtam volna elhozni. Használtat nem akarok, egyszer vettünk egyet, és bolhás volt, tele lettünk csípésekkel.

Kicsit izgulok, de majd jobb lesz. Kolleganőm, aranyos 30 körüli pici perzsa csaj írogat, hogy nyugodjak meg. Vajon milyen vallást követnek Iránban? (Most 1-2 hete ünnepelték az új évet.)

--- hétvége ---

Ja igen, voltam locsolni. A lányomat kötelezően, velük rendszeresen találkoztunk. A szomszéd asszony extra volt. Találkoztunk az erdei kiránduláson, mondtam neki, hogy van egy tojásfestésről szóló könyvem, odaadom neki, hátha hasznát veszi, így megbeszéltük, hogy megyek locsolni is. Az a sonka, meg azok a magyar kolbászok... Hát azért érdemes volt. Meg a pálinka, bár autóval voltam, itt egy adag megengedett. Ebben a helyzetben más locsolóra nem is számítottak, több mint egy órát beszélgettünk. Nekem hiányzik az ilyen összejárás. (Ha korona, akkor korona, előbb-utóbb meg kell halni valamiben, nem? Akkor inkább haljunk bele a szomszédolásba, mint a bezártságba.)

Feltettem a nyári gumikat.  Az erdei kirándulás után látom, hogy a bal hátsó megereszkedett. Lassan elhajtottam a benzinkútig, felfújtam. Itthon a parkolóban 4-5 óra alatt megint leeresztett. Reggelre teljesen lapos volt. Vissza kellett tennem a télit. Most a két hátsón szöges gumik vannak, elöl meg a nyári. Persze ilyenkor a gumishoz (újat veszek) lehetetlen időpontot kapni. Ezen a héten el tudtam volna intézni. Jövő hétfőre kaptam időt.

Az egy jó nap lesz. Első munkanap a szünet után, rengeteg megkeresésre válaszolni... Már látom a céges cseten, hogy mennyien keresnek. Valamit alá kellene írnom, valami tanfolyam lejárt, meg a szokásos idegbaj. Na meg április 1-től új cég vagyunk, azzal kapcsolatban is jönnek a hírek. A HR is szólt, hogy a betegpapírt ne a postaládába dobjam az irodába, mert nem járnak be, hanem fotózzam le. Ja jó, ehhez nekem be kell menni, és ki kell bányászni a HR postafiókból. Kaptam rá engedélyt.

Ma elolvastam a LinkedIn-en egy írást arról, hogy "miért nem lettem ilyen-olyan menedzser". A csaj szépen megfogalmazta azt, amit én is leírhattam volna. Hogy lettem 2 és fél diplomával kb részlegvezető managerből sw tesztelő. Ne higgyétek, hogy a stressz kisebb. De még mindig jobb, hogy nem mások munkájáért kell tartanom a hátam.

Nincsenek megjegyzések: