2024. március 20., szerda

Túl népszerû a rákszûrés

Ritkán megyek a városi orvoshoz, mert eddig jó volt az üzemorvosi ellátás. A jelenlegi viszont nem akar adni beutalót bõrgyógyászhoz, az éves garancia-hosszabbításra (anyajegy szûrésre), annélkül meg rengetegbe kerül a dermatoszkópos vizsgálat, hát még a mûtét és patológia, ha vágni kell. Kénytelen voltam felhívni a városi rendelõintézetet. A gép fogadja a hívást, és mikor van idejük, visszahívnak. Engem másnap hívtak vissza. Kaptam idõpontot, de csak májusra. Ami nem jó, mert ha lenne melanomám, addigra elterjedne. A másik, amiért a május nem jó, mert ha mûteni kell, azt érdemes lenne még tavasszal, mikor nem izzadok, mert az izzadás nem tesz jót a sebgyógyulásnak. A várakozás meg az idegeimnek.

Az idõpont foglalás miatt visszahívó nõvér azt találta mondani, hogy ezek az idõpontok nagyon népszerûek, ezért csak májusra van szabad. Mintha azt mondta volna, hogy manapság nagyon népszerû (kívánatos) a melanóma. Ezen kiakadtam, leüvöltöttem volna a fejét, hogy nem szórakozásból, hanem beszarásból megyünk erre az idõpontra, és hogy egy rákszûrést jó lenne, ha hamarabb meg tudnának ejteni. Erre azt mondta, hogy ha életveszélyben vagyok, hívjak mentõt.

Tegnap a tévében rákosokkal volt beszélgetõs mûsor. Hogy a rendszerbe bekerülni nehéz, de ha már bent van az ember, jól ellátják a baját. De aki nem jut be, mert nem kiabál elég hangosan, vagy nem rámenõs az idõpont foglalással, elõfordulhat, hogy már menthetetlen állapotban kerül a vizsgálatra. A nézõk eseteibõl is olvastak, hát elszörnyedtem, hogy ha valaki nem veri az asztalt, akkor nem veszik komolyan.

Magyarországon bezzeg küldik a levelet, hogy menj kenet vételre vagy tüdõ röntgenre.

Nincsenek megjegyzések: