2024. április 7., vasárnap

Túl korai kerékcsere

A múlt hétvégén lecseréltem a kocsi kerekét. Vasárnap 13, hétfõn 16 fok volt, gondoltam itt a tavasz, feltettem a nyári gumit. Hétfõn este esett az esõ, kedden hajalban lefagyott, aztán kedden egész nap esett a hó. Csúszkálva, de eljutottam a munkahelyig. Haza csak csütörtökön mertem hozni a munkahelyi garázsból, mert addigra a nap felolvasztotta a jeget az utakon. A hó tovább esett és kb 15 centinél állt meg. Ma +2 fok volt, el mertem menni vele a boltba, hogy a holnapi születésnapra bevásároljak, azon kívül most nem használom, parkoltatom (*). Az új lakásba vonattal mentem. Meglepõen könnyû oda eljutni, bár elõbb el kell menni busszal Kauniainenbe, onnan vonattal Helsinkibe, vonatot kell váltani a reptér felé, át a negyedik városba. Az állomástól 3 percre van a lakás, a reptér 13 perc vonattal (nem mértem le).

A város központjától (Tikkurila) nem messze egy általános iskolában kedden lövöldözés volt. 12 éves diák ölt meg 2 vagy három azonos korú õt molesztáló diákot. A zászlókat mindenhol leeresztették félárbócra. Szomorú, hogy ilyen megörténhet ebben az országban. Persze ez egyedi eset, de nem vagyok rá büszke, hogy mi egy ilyen városba költözünk.

Szerdán kaptuk meg a kulcsot a lakáshoz, csütörtökön már az új szomszédokkal ismerkedtem, most volt az éves lakógyûlés. Az átlag életkor 70+, sok az eredeti lakos. Van egy gyerekét egyedül nevelõ szomszédunk, vele összebarátkoztunk. Meg a szomszéd bácsival, aki mellettünk parkol. Mindenki nagyon kedves. A házban 7 lépcsõház van, és egyikben sem láttam külföldi nevet a kapu melletti névtáblán. Tetszik a hely.

(*) Most már vissza nem teszem a téli szöges kerekeket, remélem, hogy mire autóval Budapestre megyek, addigra elolvad a hó is. Barátnõ korábban azt mondta, hogy odafele jön velem, ma azt mondta, hogy inkább dolgozni fog, hogy a megnövekedett felújítási költségeket visszahozza. Én nem tudok extra munkát vállalni, én ha spórolni akarok, kihagyok egy budapesti utazást, vagy nem eszem. Lehet, hogy ez az autós út marad ki, bár nagyon kellene menni az osztálytalálkozóra, meg aztán el kellene hozni anyám lakásából a szajrét. Azt már mondtam, hogy bekerült az öregek otthonába?

Legyetek jók, élvezzétek a tavaszt, a friss levegõt, szeretkezzetek!



Nincsenek megjegyzések: