A fedélzeti naplóból: Ez a kocsi termeli a benzint. Mikor megtankoltam, azt írta, 610 km-re elég. Mentem vele 100 km-t, most azt írja, 630 km van még hátra. Ez a szám, a hátralevő kilométerek száma folyamatosan növekszik.
A párom azt mondja, azért jó, hogy kombit vettünk, mert a hátsó ülésen sem süti a nyakát a nap. És a gyerek szemét se.
Nekem meg egyáltalán nem hiányzik a sebességtartó áramkör, mert nagyon könnyű ezzel az autóval 130-cal menni, egyáltalán nem erőlködik. Persze 150-nel is könnyű vele menni, de akkor a pillanatnyi fogyasztás felmegy 10 literre, jobb mégis 130-cal.
Kezdem megszokni a himbálózást is, úgy megyünk, hullámzunk, mint a hajó. A rugózása sokkal lágyabb, és még a fekvőrendőrnőkön is észrevétlen suhanunk át. És a sebességmérő kamerák előtt is.
Kár, hogy most vezetik be Finnországban az átlagsebességmérest. A múlt héten egész Finnország errõl beszélt, az újságban még magyarázták is a mûködési elvét, hogy nem csak a kamera elõtti pillanatnyi sebességet mérik, hanem a két kamera között megtett útból és idõbõl átlagsebességet számolnak, és ha túl magas, azért is küldik a csekket. A második kamera fotóz.
Pont arra autóztunk, ahol ezt elõször bevezették, kénytelen voltam a fogyasztást (és a sebességet) még jobban alacsony szinten tartani.
Mikor megérkeztünk, 290 kilométer volt benne, és még 510 kilométert lehet megtenni a következõ tankolásig, tehát 290 kilométer alatt 190 kilométer ingyenutat termelt vissza. A fogyasztása jóval kevesebb, (290-190)/290 azaz kb. egyharmada annak, amit a hirdetésében írtak.
3 megjegyzés:
Ok de mi ez a csodamasina? Rönyó, pözsó?
Két kocsival mennyi az ökológiai lábnyomod?
http://www.myfootprint.org/
talán lovaskocsival se lenne kevesebb, mert ott meg min. 4 lábnyommal több van :)
Megjegyzés küldése