2019. január 23., szerda

Barcelonáról (hosszabban)

Az úgy volt, hogy már harmadik éve elegem van a finn télből és a kuporgatásból, és utazok, mert utazni érdemes, ilyenkor januárban főleg, oda, ahol vannak pálmafák. A Norwegian 80 euróért adta az oda-vissza repjegyet, ami nekem nem is annyira fapados, mert a sok utazással ingyen van a jobb ülés, a feladott csomag, meg nem tudom mi. Két éve ugyanott voltam, emlékeztet a Facebook, tavaly Alicantéban és Valenciában, de lehet, hogy többször is. Tavaly áprilisra is volt repjegyem, de akkor inkább haza mentem. Szóval szeretem, meleg van, ilyenkor januárban akár 15-20 fok pluszban, jó a kaja, európaiak az emberek, sok a látnivaló.

Általában 3-4 napra megyek, ennyit szoktam kibírni egy helyen, most kivételesen 8 napot voltam. 2 hotel, jobbnál jobb ellátás és programok. A Sagrada Familia ablakai lenyűgöznek, most meghallgattam az audioguide-ot, csomó új dolgot tudtam meg róla, pl a méreteiről. Meg hogy melyik oldalon és miért kékes az ablak színe, a másikon meg miért piros és narancs. Gaudi más házaiba is volt szerencsém bemenni, a parkba is, bár ezt most felújítják. Már valaki mondta, hogy a fizetős park felett van ingyenes rész is, idén azt is sikerült bejárni. A Montjuice és a Montserrat sem maradt ki. Picasso, Miró és Dali múzeumokban is jártam.

Nem egyedül, kanadai ismerősöm ugyanakkor, ugyanott szállt meg - micsoda véletlen. Csomó kanadai ajándékkal jöttem haza, Roots pólók, puzzle, whiskey, juharszirup, kulcstartók... Nézegetem, mennyiből lehetne megúszni egy kanadai utat. Még soha nem jártam a tengeren túlon. Látom képeken, ott is ilyen zord az idő mint itt, de ott legalább köszönnek az emberek egymásnak. Sokkal európaibb, mint Finnország.

Szóval Spanyolország nekem kicsit Kanadáról is szólt az idén. Nehéz volt visszajönni. Mindenféle bajom van (korábban kezdődött), mindenem fáj, gyenge vagyok, talán munkahelyi stressz, talán valami vírus.

Tavalyelőtt a Barcelonában feladott képeslap nem jött meg. Az idén küldtem újat, az megjött. A szüleimnek is akartam küldeni, de nem jutott el a postaládáig, hazajött, itt adtam fel - finn bélyeggel.

A tavalyelőtt vett buszjegy már nem volt érvényes, csak 1 évig jó. Idén kettő is maradt, egyiken 1, másikon talán 4 leutazható út maradt. Ha valakinek kell, szóljon.

Nincsenek megjegyzések: