2020. szeptember 4., péntek

Kilépni nehéz 2

Tíz éve ilyenkor írtam arról, hogy kilépni nehéz. Most megint megtettem, kiléptem valahonnan, ahova szabad akaratomból csatlakoztam. Nem volt olyan opció, hogy nem fizetem a tagdíjat, és majd kidobnak, mert ez egy ingyenes (és pici) szervezet, itt minden léleknek örülnek, ha nyilván lehet tartani, s amíg valaki el nem hal, vagy írásban nem kéri a tagság megszüntetését, tag marad. Hát, szépen megfogalmaztam, hogy tisztelt elnök úr... jött is a meglepett válasz, hogy mi történt, kitértem talán a hitembõl, s mi ez a megszólítás. Mondom, ha fel kell mutatni hivatalos helyen, vagy felolvasni a közgyûlésen. Vegyék komolyan, ez a döntésem.

Van az a helyzet, az a világnézet, ami néha rákényszerít arra, hogy megkeressük a régi jelszavakat, és bemenjünk, és töröljük magunkat, mert nem értünk egyet valamivel. Mint annak az egyetemnek a vezetése... Protest, írtam is az indoklásban.

---

A másik hely, ahonnan ugyanebbõl az okból kifolyólag kidobattam magam, kicsit könnyebben ment. Ugyanis ott tagdíjat is kellett fizetni, és nem fizettem be az ezévit. Amikor elmentem egy általuk szervezett programra, már felhívták a figyelmemet, hogy nem vagyok tag, ezért a vendégeknek meghirdetett - emelt - áron vehetek részt, vagy távozzak. S mondtam, hogy nem vagyok se székely, se gulyás, engem ne tartsanak számon a NER huszárok, inkább itt helyben politizálok.

---

Ma el is mentem egy lakossági fórumra, terepbejárásra, ami szintén protest volt. A legközelebbi kis üzletközpontot, ahol a legközelebbi élelmiszer bolt van (meg az emeleten a pizzéria a koszovói albán pékkel, akit nagyon kedvelek, fõleg a bureket és a pizzatésztát, amit 2 euróért ad, amit aztán itthon a gyerekkel pakolunk meg spanyol paradicsom szósszal, amit aszalt paradicsomból csinálnak, meg mindenféle földi jóval - mármint olyannal, amit a gyerek megeszik), sz'al ezt a kis bevásárlóközpontot, vagy üzletházat (finnül ostari - régen volt benne patika és utasellátó, ami helyi kisposta is egyben, ma már csak két konkurens kisbolt, egy fodrász, egy kocsma, és az albán pék pizzériája) le akarják bontani, és a helyére 8 emeletes lakóházat akar a föld terület tulajdonosa, mert az több pénzt termel, a város vezetõi meg pincsi módjára csaholva hajbókolnak a földesúr kénye kedvének. Volt ott országyûlési képviselõ és városi vezetõ, volt igaz-finn pártaktivista, meg lakossági tömörülés-vezér. Elmondtam én is, hogy ez a legközelebbi bolt, ha lebontják, csináljanak másikat oda, vagy közelebb. Van itt egy lerombolható valaha volt óvoda épület, ma csak konyha, ahol enni nem lehet, furgonok hordják el innen a kaját magán óvodákba. Ezek elköltözhetnének innen, nekem meg nem kellene annyira messze gyalogolni burekért vagy zacskós kenyérért. Nem értem, miért nincs finnországban rendes pék? Na jó, van egy a Halmen leipomo (Oy Emil Halme Ab) Kauklahtiban, de az is félig cukrászda/kávézó amellett, hogy árul friss kenyereket. S kurva messze van, autóval is negyed óra, vagy több. A városunk meg dagad, vidékrõl és külföldrõl költöznek ide minenféle népek. A protest szervezõje is valami észt nevû fazon volt, aki észt akcentussal beszélte a nyelvet.

---

Sz'al két helyrõl kilépve egy új helyre belépve kezdem kicsit megint a helyemen érezni magam. Ti is lépjetek ki, ha terhes. Nem a feleségre gondolok, hanem a helyzetre. Ha a feleség terhes, akkor ne lépjetek ki.

---

Jut eszembe, a finn kapcsolatom lánya pasija kilépett, mielõtt elvitt volna minket a hajójával a tengerre meg valami szigetre kirándulni. Annyira nem lett volna nagy szívesség, két liter benzin, meg egy kis idõ, soha nem utaztam még ilyen kis magán hajóval, leszámítva a csónakot, amivel a szigetre evezünk át, mikor a hétvégi házba megyünk. Ez olyan csónak volt, amin ott is lehetett aludni, valami alsó kabin-szobában. Ma volt nagy sírás rívás. Pedig nem is terhes. Kicsit gáz volt a pasi. A csaj mensoid, a pasi meg valami csôszerelõ. Nem nézem le a kézimunkás embereket, de a szellemi szintbeli eltérés nem igen megy hosszú távon, mert mikor a szeksz csillapodik, nem lesz mirõl beszélni, ha az egyik csak a hokiról tud, a másik meg mondjuk az avantgárd mûvészetrõl szeretne.

Nincsenek megjegyzések: